Beszállítók A logisztika digitalizálását tűzi ki célul a Bosch

A logisztika digitalizálását tűzi ki célul a Bosch

autopro.hu/V.M. | 2022.04.28 16:20

A logisztika digitalizálását tűzi ki célul a Bosch

Fotó: Bosch Media Service

A Bosch stratégiai együttműködésre lépett az Amazon Web Services-zel (AWS) azzal a céllal, hogy a hatékonyságot és a fenntarthatóságot javító digitális szolgáltatásokat nyújtsanak logisztikai vállalatok számára.

Hirdetés

A partnerek többek között olyan szolgáltatásokat fognak nyújtani, amik támogatják a teherautóflották kihasználtságának javítását, illetve a megrendelt termékek áramlásának nyomon követését.

Az AWS felhőrendszerére építve a Bosch egy logisztikai szolgáltatásokat felvonultató digitális platformot fog fejleszteni és működtetni. A piactérként szolgáló platformon nem csak a Bosch saját szolgáltatásai lesznek elérhetőek, ugyanis az nyitva fogva állni minden digitális logisztikai szolgáltatást nyújtó cég előtt.

Gyors és költséghatékony digitalizáció

A felhőalapú koncepcióval a felhasználók, hogy drága IT-s beruházások nélkül férhetnek majd hozzá a digitális megoldásokhoz.

„A digitális piactér lehetővé fogja tenni a logisztikai ügyfeleknek, hogy vállalatukat gyorsan egy teljesen digitális értéklánccá alakítsák” – mondta el Kathrin Renz, az AWS üzletfejlesztési alelnöke. „Az ügyfelek élvezni fogják az általunk kínált eszközök, keretrendszerek és modulok előnyeit, miközben a szállítási folyamatuk fenntarthatóságát is fejleszthetik.”

Problémákkal terhelt növekedés

A szállítási és logisztikai szektor évek óta növekszik, és a világjárvány alatt az e-kereskedelem egy újabb lökést adott a folyamatnak. 2030-ra a globális áruszállítás 40 százalékkal fog nőni, míg 2050-ig 145 százalékos bővülésre számítanak az elemzők.

Az igénynövekedésnek egy olyan iparágnak kellene megfelelnie, ami fragmentált és működését hatékonytalanságok terhelik. Ezt bizonyítják a következő számok is: világviszonylatban az iparági cégek 95 százaléka kis- és közepes vállalat, 90 százalékuk kevesebb mint öt járművel működik, illetve többségük még mindig manuális módszerekkel szervezi az utakat nem feladatspecifikus programokat használva.

Ehhez társul a munkaerőhiány problémája. Csak az Egyesült Államokban 80 ezer sofőr hiányzik az utakról, és a kereslet-kínálati szakadék a jövőben csak tágulni fog. A teherautók a kilométerek 35 százalékát rakomány nélkül teszik meg, ami nem csak hogy felesleges szén-dioxid-kibocsátással jár, de a sofőrhiány problémáját is súlyosbítja.

Sok kihívás, egy megoldás

A Bosch az új platformmal számos kihívásra kíván megoldással szolgálni. A platform egy átfogó ökoszisztémát hoz létre, ahol a szállítással foglalkozó vállalatok a különböző digitális szolgáltatók termékeihez férhetnek hozzá. A platform az applikációk könnyű integrációját, és például a telematikai rendszerekből származó adatok több szolgáltatás általi használatát is biztosítani fogja, ezáltal támogatva a szinergiák kihasználását.

A platform egy korai verzióját a Hannover Messe ipari kiállításon fogják bemutatni, továbbá a kész változatot még 2022 végén elérhetővé teszik Európában, az USA-ban és Indiában.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink