Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Legyártották Budapesten az egymilliomodik stop-start részegységet
Az egységet 2010 ősze óta gyártja a világ egyik vezető autóipari beszállítója Magyarországon, jelenleg 188 munkavállaló vesz részt a gyártási folyamatokban. A hálózati feszültség stabilizáló részegység előállításához kapcsolódóan eddig 5,8 millió eurót fektetett be a vállalat Magyarországon. A jubileumi darabot a Műszaki és Közlekedési Múzeumban állítják majd ki.
A start-stop rendszer egy automatikus motorleállító és újraindító rendszer. Előnye, hogy városi forgalomban piros lámpánál, illetve már a lámpához közeledve automatikusan leállítja a belsőégésű motort. Ennek köszönhetően mintegy 5-10 százalékos üzemanyagmegtakarítás érhető el és csökken a károsanyag-kibocsátás. A rendszerhez Budapesten a hálózati feszültség stabilizáló (VSS/Voltage Stabilization System) részegység készül. A szerkezet különlegessége abban rejlik, hogy nem csak a gépkocsi teljes megállása után állítja le a motort, hanem alacsony sebességű gurulás esetén is, növelve ezáltal az üzemanyag megtakarítására fordítható időt. A rendszer további érdekessége, hogy a start-stop funkció során nem a hagyományos indítómotor lép működésbe, hanem a gépkocsiba épített speciális generátor funkciónál indító motorként.
A Budapesten gyártott részegység két fő részből áll, a vezérlő egységből (PEU/Power Electric Unit) és az energiatároló részből (ESS/Energy Storage System). Utóbbi tulajdonképpen egy kis akkumulátor, amelyben két nagy kapacitású kondenzátor található egymással sorba kötve. Ebben az egységben tárolódik az újraindításhoz szükséges többletenergia. A PEU vezérli az ESS töltését, illetve a benne felhalmozott energia felhasználását. Ellenben a hagyományos gépkocsikkal, ahol az akkumulátor negatív saruja közvetlenül a gépkocsi fémkarosszériájához van kötve, a start-stop rendszerrel ellátott gépkocsikban ez a vezérlőegységen keresztül történik, biztosítva ezáltal, hogy az energia tároló rész tölthető legyen, és abból visszanyerhesse a jármű az energiát.
A Continental összesen közel 15 milliárd forint értékben hajt végre beruházási és munkahely-teremtési programot 2009 és 2014 között Magyarországon.
– Az elektronika és a járműipar állandó mozgásban van, folyamatos megújulása miatt a fejlesztések soha nem állnak le. A közelmúltban a kormánytechnikai és a hibrid meghajtások területén fejeztünk be gyártástechnológiai beruházásokat, a következő lépcsőben pedig a fékrendszerek területén bővülünk két új gyártósorral – tájékoztatott Keszte Róbert, a Continental Automotive Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. Kiemelte: az, hogy sor kerülhetett az egymilliomodik start-stop rendszer legyártására, szintén a folyamatos fejlesztéseknek és beruházásoknak volt köszönhető és jól mutatja, hogy a csoport valóban elkötelezett Magyarország és a régió iránt.
– A cégcsoport olyan jövőbe mutató fejlesztésekben vesz részt, mint az automatizált vezetés, vagy az intelligens autós szolgáltatások. Az egymilliomodik start-stop rendszer részegység legyártása valódi mérföldkő az egész konszern számára – tette hozzá Rábai Dániel, a Continental AG magyarországi országkoordinátora.