Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A karosszériagyártó Tower kivonulna Európából
A New York-i tőzsdén jegyzett Tower International amerikai beszállító eladta két kínai, illetve egyik brazil érdekeltségét és megfontolta, hogy értékesíti európai vállalatait is.
A vázelemek és a lemezmegmunkálás globális autóipari beszállítója bejelentette, hogy megvált két kínai-amerikai vegyesvállalatától. A cég utolsó negyedéves jelentésében 48 millió eurós pénzbevételről adott számot, de az üzletek teljes értéke 88 millió dollárt tett ki. A Tower eladta egyik brazil érdekeltségét is 9 millió dollárért, a dél-amerikai leányvállalat tavaly 30 milliós bevételt ért el, minimális EBITDA veszteség mellett (a korábbi évhez viszonyítva). A tranzakciók összértéke a Tower jelentése szerint mintegy 100 millió dollárt tett ki.
Már tavaly novemberben bejelentették az amerikaiak, hogy eladnák az európai cégeiket és gyáraikat, amelyekért sok másik autóipari beszállító jelentkezett be. A Tower International egyelőre kivár és válogat az ajánlatok között, a végső döntést az első negyedév végén hozzák meg. Az értékesítési szándék oka az, hogy a részvényesek elvárásainak megfelelően a cég az észak-amerikai tevékenységére kíván összpontosítani. A Tower North-America tavalyi eredménye várhatóan 9 százalékkal nő a 2015-ös 1,135 milliárd dollárról a 2017-es 1,35 milliárd dollárra. Az üzemi nyereség tervezett növekedése 24 százalékos (165-170 millió dollár), nyereségrátáját 12-12,5 százalékosra várják.
A németországi székhelyű Tower Europe 2015-ben várhatóan 650 millió dolláros bevételt ér el, a cég kiigazított üzemi eredménye (EBITDA) mintegy 70 millió dollár. A Tower Europe-nak van gyára Németországban (négy), Belgiumban, Lengyelországban, Csehországban, Olaszországban (három) és a szomszédos Szlovákiában (Malacky). Vevői között megtaláljuk a Porschét, a Volkswagent, a Mercedes-Benzt, a Volvót, a Fiatot, a BMW-t és a Skodát is.