Beszállítók A hajtásmegoldásokra összpontosít a Conti

A hajtásmegoldásokra összpontosít a Conti

autopro.hu/Sz.K. | 2019.05.25 05:04

A hajtásmegoldásokra összpontosít a Conti

Ahogy azt a Continental is megosztotta, a technológiai óriáson belül a meghajtás üzletág az első, amely befejezte átalakulását. 2019 második felétől az új név, Vitesco Technologies alatt fog futni a vállalat egy része.

Hirdetés

Az új vállalat vezetősége Andreas Wolf irányításával fog működni, ő fogja vezetni az előkészületeket a tervezett tőzsdére lépés során is. Előreláthatólag a második félév végére ez meg is történik. A további szükséges technológiai és szabályozásbeli lépések befejezése után kerül az új leány abba a helyzetbe, hogy bevonuljon a tőkepiacra, amely a piaci helyzettől függően akár 2020-ig is elhúzódhat.

Wolf vezérigazgató dicséri kollégái stratégiába vetett bizalmát, amit az is mutat, hogy több mint 99%-uk az új vállalathoz csatlakozott. Az önállósodás oka az előre látható, gyors változások a meghajtáspiacon, főként a károsanyag-kibocsájtási határértékek politikai szabályozásának köszönhetően. Az önállóság nagyobb mozgásteret ad Wolf szerint, és éppen emiatt váltottak nevet is. Az új elnevezés a latin „vita”, vagyis élet szóból áll, ami az energiát, gyorsaságot és mozgékonyságot szimbolizálja. A „Technologies” az innovatív, úttörő technológiák, rendszerek és szolgáltatások kínálatának igényére mutat rá.

A vállalat üzleti területei folyamatosan és szisztematikusan bővülnek, hogy a piac jövőbeli kívánalmainak meg tudjanak felelni. A belső égésű motorok mellett a jövőben hibrid és elektromos hajtással, továbbá akkumulátorokkal is foglalkoznak majd. Wolf szerint olyan széles választékkal rendelkezünk a meghajtások terén, melyekkel érdemes a jövőben foglalkozni.

– Nehézség lehet azonban az elektrifikáció során, hogy az elektrifikált belső égésűektől kezdve, a tisztán akkumulátorral működő elektromos hajtáson keresztül egészen az üzemanyagcelláig minden ide sorolható, sőt, akár a szintetikus üzemanyagok is fontos szerepet játszhatnak – magyarázta el Wolf. – A belső égésű motorok elektrifikációjával és optimalizálásával 2030-ra akár meg is lehet felezni a széndioxid-kibocsájtást.

Az 58 éves Andreas Wolf mellett, akit 2019. január elsején neveztek ki vezérigazgatóvá, hogy koordinálja az átállást, Werner Volz, gazdasági igazgató és Ingo Holstein, személyügyekért felelős igazgató is irányítja a vállalatot. Az új leányvállalatot Wolfgang Breuer, Thomas Stierle és Klaus Hau fogja vezetni.

Kiemelt Partnereink