Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Visszatérnek a ringbe az Argo AI vezetői
A Volkswagen és a Ford egykori közös önvezető autós cége, az Argo AI vezetői egy új, önvezető teherautókat fejlesztő vállalkozás keretein belül folytatnák az ember nélküli vezetés megvalósítását.
A Stack AV a japán SoftBank egymilliárd dolláros támogatásával, illetve Bryan Salesky, Pete Rander és Brett Browning, a ma már nem létező Argo AI vezetőinek irányításával jön létre. Az Argo AI a Volkswagen és a Ford közös önvezető technológiai vállalkozása volt, amíg a vártnál lassabban zajló fejlesztések miatt tavaly fel nem számolták 3,6 milliárd dollár befektetése után.
Míg a pittsburgh-i Argo AI személyautók önvezető rendszereivel foglalkozott, addig a szintén Pittsburgh-ben központtal rendelkező Stack AV tehergépjárművek automatizálását tűzte célul. A vállalkozás már 150 alkalmazottal rendelkezik, és máris közutakon teszteli az első teherautókat – osztotta meg Salesky egy interjú során.
Salesky azt is elárulta, hogy potenciális vásárlóik részéről eddig pozitív visszajelzést kaptak a teherautóknak szánt technológiájukról.
Hatalmas potenciál, nehéz feladat
Az Argo AI-t egy olyan időszakban zárta be a VW és a Ford, mikor nyilvánvalóvá vált, hogy a teljesen önvezető autókra még sokáig kell várni. Az amerikai autógyártó egyik vezetője a bezárás idején úgy fogalmazott, hogy egyszerűbb feladat egy embert a Holdra juttatni, mint egy teljesen önvezető autót forgalomba helyezni.
A felismerést követően a befektetők elpártoltak az önvezető technológiai cégektől, akiknek ezzel egy időben a növekvő inflációval is meg kell küzdenie. A nehéz körülmények közepette a szintén önvezető teherautókon dolgozó TuSimple rövid időn belül kettő körben épített le.
A kihívások ellenére a SoftBank és Salesky is hisz az önvezető teherautók koncepciójában. A The Detroit News által idézett interjúban Salesky rámutatott, hogy ezek a járművek „hatalmas” potenciállal rendelkeznek az utak biztonságossá tételében és az ellátási láncok fejlesztésében.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!