Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Vissza a jövőbe – ezekkel biztosan találkozhatunk az idei CES-en
Elérkezett az újév, és mint ilyenkor mindig, több tízezer mérnök, tech igazgató, elemző, médiai és autóipari szereplő zarándokol el Las Vegasba az év legnagyobb fogyasztói technológiai kiállítására, a CES-re. A show január 9. és 12. között lesz.
Míg az autószalonok főként olyan rendezvények az autógyártók számára, melyeken bemutathatják legújabb járműveiket és rövidtávú gyártási terveiket, a CES inkább a távolabbi jövő technológiáinak fórumává vált.
2017-ben láthattuk az FCA minibusz koncepciója és a Toyota mesterséges intelligenciát használó Yui asszisztense mellett a tech- és autógyártó vállalatok közötti partnerkapcsolatok tömegét is.
Sajtóhírek szerint idén a legfontosabb bejelentések a Fordtól, az Nvidiától, az Inteltől és a Baidutól várhatók, a vállalatok ugyanakkor még nem nyilatkoztak az ügyben. Persze van, amit már most tudni lehet a showról - máris soroljuk őket:
Honda 3E Robotics koncepció
A japán óriás nem idegen az emberszabású robotok fejlesztése terén, viszont idén egy olyan robotcsapatot mutat be, amik olyanok, mintha egy filmből másztak volna elő. A 3E koncepcióban a gyártó (empower-felhatalmazás, experience-tapasztalat, empathy-együttérzés) sokkal inkább személyi asszisztensként fog tekinteni a robotokra, mint autóipari szempontból. A robotok egyike mégiscsak köthető a járműiparhoz, hiszen az egy önvezető, off-road koncepció, amit azért terveztek, hogy extrém körülmények között is az emberi dolgozók segítségére legyen.
A Mercedes-Benz új infotainment rendszere
A Mercedes-Benz kompakt autóihoz mutatja be infotainment rendszerét. A Mercedes-Benz User Experiencet, vagyis MBUX-t, mely a mesterséges intelligenciát hasznosítja, a német márka már idén beszereli eladásra szánt járműveibe. A luxus autógyártó EQA háromajtós elektromos koncepciója, a Smart Vision EQ ForTwo városi autó koncepciója és a Mercedes-AMG Project One hiperautója is meg fog jelenni Las Vegasban.
Rinspeed Snap
A svájci Rinspeed vállalat korábbi években már mutatott be koncepciókat a CES-en, és ez idén sem lesz másként. A vállalat bemutatja Snap Mobility koncepcióját, melynek specialitása, hogy egy platformra, az úgynevezett „gördeszkára” fel lehet csatolni különböző felső részeket, például utasteret, vagy csomagteret is. A Platform része lesz a számítógépes rendszer, és az olyanok, mint a meghajtás is, de a felső rész változtatható. A koncepció természetesen elektromos és önvezető is lesz.
A Toyota nyitott forrású szórakoztatási platformja
A Toyota be fogja mutatni Linux-alapú infotainment rendszerét, mely a 2019-as Camry-ben debütál. Az Automotive Grade Linux egy nyitott forrású projekt a Linux Foundation-nél, mely a modern számítógépek programnyelveinek hivatalos szerve.
A Faurecia önvezető járművekhez való enteriőrje
A Faurecia ezúttal a Renault Espace egyterűhöz készített egy koncepció belsőt. Az ülésekben biometrikus szenzorok fogják az utasok egészségét ellenőrizni. A műszerfalon található kijelző videókat és egyéb infotainment funkciókat fog mutatni, ha az autó önvezető módban van, a kéztámaszon található irányító panel pedig lehetővé teszi az infotainment, a klíma és egyéb funkciók kezelését.
A Nissan autonóm elektromos autó koncepciója
A japán autógyártó az IMx koncepciót viszi a showra. A crossover a Nissan mobilitási technológiájába nyúlt bepillantást, hatótávja közel 600 kilométeres lehet. A Nissan továbbá bemutatja második generációs, teljesen elektromos Leaf-jét is.
Nissan iMx |
A Byton első járművének bemutatása
Miután a Faraday Future megbukott az autonóm parkolásával tavaly, az elvárások meglehetősen alacsonyak lettek a CES-en feltűnő kínai elektromos startupokkal szemben. Ennek ellenére a Byton, a kínai Nanjingből származó, két német autóipari veterán által működtetett startup azt reméli, leszámol az előítéletekkel, mikor bemutatja első járművét, egy teljesen elektromos crossovert. A vállalat továbbá bejelenti négyes szintű önvezető technológiában fejlesztő társát is.