Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Végleges az új önvezető kamionok rendszere
A Continental és az Aurora Innovation a 2024-es las vegasi CES-en jelentette be, hogy véglegesítették a méretezhető önvezető kamionos rendszerüket. A bejelentésben elmondták, hogy egy évnyi közös munka után végeztek az Aurora Driver önvezető rendszer felépítésének és hardverének megtervezésével is.
„Az önvezető technológiák jelentik a legnagyobb lehetőséget a közlekedési szokások átalakítására az autó megjelenése óta” - mondta Philipp von Hirschheydt, a Continental autóipari üzleti területéért felelős igazgatósági tagja. Elmondása szerint a most elért mérföldkő hitelessé teszi a két céget a vásárlók által igényelt, könnyen üzemeltethető önvezető kamionos rendszerek alkalmazásával kapcsolatban.
A Continental megerősítette, hogy a rendszer megfelel az SAE negyedik szintű önvezetési követelményeinek. Hozzátették, hogy 2027-ben tervezik megkezdeni a tömeggyártást és közvetlenül az Aurora teherautógyártó partnereihez fogják szállítani az Aurora Driver hardverét. Az Aurora 2024 végén tervezi bemutatni az első sofőr nélküli teherautóját.
Figyelnek a biztonságra
A két cég elmondta, hogy egy tartalék rendszerrel is ellátták az Aurora Drivert sofőr nélküli vezetés esetére. Elmondásuk szerint a tartalék rendszerben egy másodlagos számítógép kapott helyet, ami át tudja venni az elsődleges rendszer feladatait, ha abban hiba lépne fel. Ezzel a megoldással az elsődleges és a tartalék rendszer kevésbé lesz kitéve egy-egy alkatrész hibájának.
„Már az első naptól fogva tudtuk, hogy erős partneri rendszert kell kiépítenünk a technológia biztonságos és kereskedelmi léptékű piaci bevezetésének érdekében“ - mondta Chris Urmson, az Aurora társalapítója és vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a jövőbeni hardver tervének véglegesítése hozzájárul az Aurora Driver egységeinek gazdaságossá tételéhez, valamint egy hosszútávú üzlet kiépítéséhez.
Pontos időtervvel is rendelkeznek
A Continental és az Aurora egy részletes fejlesztési időtervet is felmutatott a bejelentés során. 2024 és 2025 között a cégek megépítik és tesztelik a rendszer szerkezeti részét, majd a Continental kezdeti verziókat készít a texasi létesítményében, New Braunfels-ben.
2026-2027-től véglegesíteni tervezik a dizájnt, és megkezdik a sorozatgyártást, valamint az integrációt. A gyártás előtt a Continental még validálni fogja az Aurora Driver tartalék rendszerét és hardverét, ami Continental szenzorokat, autonóm vezérlőegységeket, telematikai egységeket és más alkatrészeket használ.
A hardvert és a tartalék rendszert az Aurora teherautógyártó partnereihez fogják szállítani, ahol autonóm vezetésre felkészített kamionokba lesznek beszerelve. Ebben az időszakban a cégek kiépítik az Aurora ügyfeleinek szervizhálózatát is. A cégek remélik, hogy 2027-től kezdve az Aurora Driver képes lesz szállítmányokat fuvarozni az Egyesült Államokon belül - írja az SAE International.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!