Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Áprilisban kilőtt az újautó-piac
2024.05.03 10:19Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új korszakot nyit a villámtöltésben a CATL
Augusztus 16-án a CATL piacra dobta a Shenxing névre hallgató akkumulátorát, ami a világ első 4C szupergyors töltésű lítium-vasfoszfát akkumulátora. Az akku tíz perces töltéssel 400 kilométer hatótávolságot biztosít, teljes töltéssel pedig 700 kilométert meghaladó hatótávolságot képes biztosítani.
A CATL közleménye szerint a Shenxing várhatóan jelentősen enyhíti a hatótávolság és a töltési idő miatti szorongást az elektromos járműveket használók körében, és megnyitja az elektromos autók szupergyors töltésének korszakát. A vállalat szerint az utóbbi időben – miután az akkumulátortechnológia fejlődésével az iparág nagy hatótávot ért el az elektromos járművek esetében - a gyorstöltési szorongás vált a legfőbb tényezővé, amely megakadályozza a fogyasztókat abban, hogy elektromos járművekre váltsanak. Magyarán a CATL szerint az elektromos autók terjedésének fő gátja a töltés lassúsága.
A Shenxing nevű új akku a vállalat szerint túlmutat az lítium-vasfoszfát kémiájú akkumulátorok teljesítményének határain, és ezzel vezető innováció az akkumulátoriparban.
Minek köszönhető a szupergyors töltés?
A Shenxing új grafit anóddal, új elektrolit-összetétellel, vékonyabb és biztonságosabb szeparátorral, valamint jobb iontranszporttal rendelkezik. Az akkumulátor csökkentett hőtermeléssel dolgozik, és új, fejlett akkumulátor-kezelő rendszerrel (BMS) van felszerelve. A CATL azt állítja, hogy a Shenxing akkumulátor bármilyen járműtípushoz alkalmas.
A 4C teljesítményű szupergyors töltés mellett a kínai vállalat akkumulátora nulláról 80 százalékos szintre való töltöttséget biztosít tíz percen belül, de még mínusz 10 Celsius-fokon is harminc percet vesz csak igénybe a töltés. A továbbfejlesztett elektrolit és a rendkívül biztonságos bevonattal ellátott szeparátor a Shenxing akkumulátor kettős védelmét szolgálja. A cellákon belüli globális hőmérsékleti mező intelligens algoritmusok segítségével történő szabályozásával a CATL valós idejű hibavizsgáló rendszert épített ki, amely képes megoldani a gyorstöltés okozta problémákat, és magas szintű biztonságot tesz lehetővé a Shenxing akkumulátor számára.
Sorozatgyártás már idén
„Ahogy az elektromos járművek fogyasztói az úttörő felhasználókról a hétköznapi felhasználókra váltanak, mindenki számára elérhetővé kell tennünk a fejlett technológiát, és lehetővé kell tennünk, hogy mindenki élvezhesse az innováció gyümölcsét” - – mondta Dr. Wu Kai, a CATL vezető tudósa az akkumulátort bemutató ünnepségen.
A közlemény szerint a CATL képessé vált a technológia gyors átvitelére a laboratóriumból a piacra, vagyis rendkívül hamar sorozatgyártásba kerülhet a Shenxing. Gao Huan, a CATL kínai e-autó üzletágának műszaki igazgatója szerint a Shenxing tömeggyártását az idei év végére érik el, az első autók, amik ilyen akkumulátort kapnak, 2024 első negyedévében kerülhetnek utakra.
A CarNewsChina szerint az első gyártó, ami a CATL Shenxing akkujával szerelheti fel autóit, a CATL és a Changan vegyesvállalata, az Avatr lesz – a projektben a Huawei is részt vesz.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!