Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Úgy fékez, hogy ne féljünk: az Autoliv új autója segít az önvezetés elfogadtatásában
Az Autoliv járműbiztonsági rendszerek beszállítója a CES 2018-on mutatja be Tanuló Intelligens Járművét (Learning Intelligent Vehicle – LIV) 2.0 verzióját, ami az ember-gép interakciójának valós példája, ami segít az önvezetés elfogadásában a fogyasztók számára.
A LIV 2.0 az autó ötödik utasa, amely képes érzékelni a sofőr és az utas instrukcióit és hangulatát egy sor szenzor segítségével, sőt a hangok és kézmozgások elemzése alapján kommunikálni is képes az emberekkel. A LIV 2.0 nem egy barátságos hang, autóba burkolva, hanem ez maga a jármű, felszerelve a lehetőséggel, hogy interakcióba lépjen sofőrrel és az utasokkal, miközben tanul a tapasztalatokból.
– Nem úgy használjuk az autónkat, mint egy okostelefont, hanem fizikai biztonságunkat helyezzük autónk kezeibe, így a megosztott irányítás és a kétirányú bizalom az ember és a gép között meghatározó a fejlesztésben, illetve az önvezető járművek elfogadásában – mondta el Ola Boström, az Autoliv VP kutatója.
A LIV magjában tanuló algoritmusok vannak, amik lehetővé teszik a hatékony kommunikációt, beleértve a sofőr tekintetét, érzelmeit, értelmi terheltségét, álmosságát, kézpozícióját, testtartását. Ezt az információt egyesíti a külső környezetből érkező adatokkal, hogy bizonyítsa, a vezetési élmény nem csak biztonságosabb, de így is érződik.
A LIV kutatóplatformja az Autoliv legújabb technológiáit használja, hogy olyan kérdésekre is válasz tudjon adni, hogy milyen egyedi körülményekre van szüksége a sofőrnek, hogy átvegye az irányítást. Szükséges-e módosítani a gép irányításán (lassítani, elfordulni), hogy növelhessük az utasok biztonságéreztét? Hogyan kommunikáljanak az okosautók az emberekkel, akik épp elfoglaltak a szórakozási vagy egyéb mobilitási eszközökkel?
– Az egyelőre nyitott kérdés, hogyan reagálnak a fogyasztók arra az alapvető változásra, mely a járművek irányításában következik majd be – tette hozzá Boström. – A LIV-nek köszönhetően az autók már nem csak a külső környezetük elemzése és értelmezése szempontjából lesznek intelligensek, vizsgált területté válhat a kocsik beltere is.