Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szlovák akkumulátort kap a Mia 2.0
A német Fox E-Mobility AG által gyártott Mia elektromos miniautó megújuló változatába a Mia 2.0-ba a pozsonyi InoBat Auto által gyártott akkumulátorok fognak kerülni. Az autót 2019 őszi hírek szerint Komáromban, Magyarországon fogják gyártani, azonban az akkumulátorral kapcsolatos megállapodásról szóló közleményben nem tesznek említést a gyártás helyszínéről.
A Fox és az InoBat megállapodása a Mia 2.0-án kívül közös akkumulátorfejlesztésről is szól. Az első akkucellákat 2022-től kell szállítania a szlovák cégnek, 2023-ban pedig már tízezres nagyságrendben kell érkeznie a celláknak a müncheni céghez – jó kérdés, hogy pontosan hová, hiszen korábbi hírek szerint a Mia 2.0 gyártása Komáromban történne.
Christian Jung, a Fox technikai vezetője mérföldkőnek nevezte a megállapodást, méltatva partnerét, mondván, az InoBat egy kompetens és nagy tiszteletnek örvendő vállalat. Marian Bocek, az InoBat vezérigazgatója pedig arról beszélt, hogy ideális partnerség köttetett.
Bukások, megújulások
A Mia első generációs elektromos autóit 2011-2014 között még a francia Mia Electric cég kezdte el gyártani, azonban likviditási problémák miatt a gyártás leállítására kényszerült. A Fox Automotive 2016-ban vette át a vállalat irányítását a francia államtól.
A svájci Fox Automotive 2020 végén került a német Catinum AG alá, a cég neve ekkor változott Fox E-Mobility AG-re. Ekkor jelentették be azt is, hogy 2020 helyett 2023-ban kezdődik meg a Mia 2.0 gyártása – ám ekkor sem esett szó arról, hogy hol.