Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Radikális gyorsasággal tiltja ki a dízeleket München
Németországban csak néhány városban vezettek be eddig a dízelhajtásra vonatkozó tiltásokat, a belső égésű motorok kivezetésére még nincs dátum. München azonban most szembemegy a trenddel, ráadásul turbó fokozatban.
A müncheni városvezetés a Német Környezetvédelmi Segélyszervezettel (DUH) együttműködve elkészítette a dízelautók a bajor városból történő kitiltásának menetrendjét. A DUH korábban beperelte a várost az EU nitrogén-oxid-határértékeinek túllépése miatt, így most a két fél megállapodása újabb vezetési tilalmat vezet be.
2023 februárjától minden olyan dízelmotoros személygépkocsi, teherautó és kisteherautó, amely nem felel meg az Euro 4 károsanyag-kibocsátási szabványnak, ki lesz zárva a müncheni környezetvédelmi zónából. Ez elsősorban a régebbi járművel rendelkező, anyagilag hátrányos helyzetű vezetőket érinti. A környezetvédelmi övezetet a belvárostól a Mittlerer Ringig kiterjesztik, így az ingázókat is kizárják – írja a Focus.
2024 októberétől a behajtási tilalmat kiterjesztik minden olyan dízelautóra, amely az Euro 5 károsanyag-kibocsátási szabvány kritériumait nem teljesíti. 2024 áprilisától csak írásos külön engedéllyel közlekedhetnek a lakók, ha addig nem tartják be a határértékeket.
Nem minden belső égésű motort tiltanak ki
A szabályozás egyelőre nem vonatkozik a benzines és a hibrid járművekre, valamint az Euro 6-os vagy annál magasabb besorolású károsanyag-kibocsátással rendelkező dízelekre sem. Michael Haberland, a Mobil in Deutschland autós szervezet részéről úgy nyilatkozott a Focus című német lapnak, hogy a tiltás körülbelül 140 ezer autóst érint. A szervezet nem ért egyet a tiltással.
„A nitrogén-dioxid értékek a zöld tartományba esnek, és gyakorlatilag megfelelnek az összes uniós határértéknek és a szövetségi kibocsátás-ellenőrzési rendeletben foglaltaknak” – mondta Haberland, aki szerint olyan embereket érint hátrányosan a szabályozás, akik dolgozni járnak be a városba.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!