Trend Radikális gyorsasággal tiltja ki a dízeleket München

Radikális gyorsasággal tiltja ki a dízeleket München

autopro.hu/P.B. | 2022.10.28 09:19

Radikális gyorsasággal tiltja ki a dízeleket München

Fotó: Pixabay

Németországban csak néhány városban vezettek be eddig a dízelhajtásra vonatkozó tiltásokat, a belső égésű motorok kivezetésére még nincs dátum. München azonban most szembemegy a trenddel, ráadásul turbó fokozatban.

Hirdetés

A müncheni városvezetés a Német Környezetvédelmi Segélyszervezettel (DUH) együttműködve elkészítette a dízelautók a bajor városból történő kitiltásának menetrendjét. A DUH korábban beperelte a várost az EU nitrogén-oxid-határértékeinek túllépése miatt, így most a két fél megállapodása újabb vezetési tilalmat vezet be.

2023 februárjától minden olyan dízelmotoros személygépkocsi, teherautó és kisteherautó, amely nem felel meg az Euro 4 károsanyag-kibocsátási szabványnak, ki lesz zárva a müncheni környezetvédelmi zónából. Ez elsősorban a régebbi járművel rendelkező, anyagilag hátrányos helyzetű vezetőket érinti. A környezetvédelmi övezetet a belvárostól a Mittlerer Ringig kiterjesztik, így az ingázókat is kizárják – írja a Focus.

2024 októberétől a behajtási tilalmat kiterjesztik minden olyan dízelautóra, amely az Euro 5 károsanyag-kibocsátási szabvány kritériumait nem teljesíti. 2024 áprilisától csak írásos külön engedéllyel közlekedhetnek a lakók, ha addig nem tartják be a határértékeket.

Nem minden belső égésű motort tiltanak ki

A szabályozás egyelőre nem vonatkozik a benzines és a hibrid járművekre, valamint az Euro 6-os vagy annál magasabb besorolású károsanyag-kibocsátással rendelkező dízelekre sem. Michael Haberland, a Mobil in Deutschland autós szervezet részéről úgy nyilatkozott a Focus című német lapnak, hogy a tiltás körülbelül 140 ezer autóst érint. A szervezet nem ért egyet a tiltással.

„A nitrogén-dioxid értékek a zöld tartományba esnek, és gyakorlatilag megfelelnek az összes uniós határértéknek és a szövetségi kibocsátás-ellenőrzési rendeletben foglaltaknak” – mondta Haberland, aki szerint olyan embereket érint hátrányosan a szabályozás, akik dolgozni járnak be a városba.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink