Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Önellenőrző kiberbiztonsági rendszert fejlesztett a Continental
A jövő legújabb infotainment funkciói az önvezető autók kulcseszközei lesznek. Azonban az új funkciók, mint például a vezeték nélküli frissítések magukban hordoznak jelentős kockázatokat is.
Minél fejlettebb lesz az autók összekapcsoltsága, annál nagyobb lesz az elvárás a biztonsági előírások irányában. A világ most kezd hozzászokni ahhoz, hogy minden online, ezért a Continental egyik központi projektje a kiberbiztonság lett. A technológiai vállalat egymáshoz kapcsolt megoldásokat fejleszt, azért, hogy mindig a legmagasabb szintű biztonságot nyújthassa ügyfelei számára.
– Mostanáig az autók feltörésének nagy része kutatóktól, vagy etikus hackerektől érkezett. Ezért lett a legfontosabb dolog egy termék fejlesztésekor a kiberbiztonság, mivel a lehetséges kiskapukat már korán megtaláljuk – mondta el Andreas Wolf, a Continental karosszéria és biztonság egységének vezetője.
A komplex járműrendszerek és ezek egyéni összetevői veszélytelenségét biztosítandó a Continental egy több rétegből álló megközelítést alkalmaz, ami folyamatosan, magas szinten védi az autót.
Az összekapcsolt biztonsági megoldásokat azzal az elsődleges céllal alkalmazzák, hogy észleljék és kivédjék a járművön eső támadásokat. Ehhez a Continental levédi az autó kommunikációs interfészeit. A rendszer maga is védelmet igényel, így folyamatosan ellenőrzik a kommunikációt az egyéni vezérlőegységek között. Rendszeres felülvizsgálatokat kell végezni, így a jármű flottákat a biztonsági kiskapuk szempontjából is ellenőrizni tudják. Komoly esetekben az autóipari gyártók és beszállítók így tudnak megoldásokat keresni és biztonsági fejlesztéseket készíteni, továbbá a vezeték nélküli letöltésekkel gyorsan frissíthetik a járműflottát, anélkül, hogy ehhez egy szervizt meg kelljen látogatni.
– Egy teljes ökoszisztémát építünk ki, ami biztonsági szempontból nagyon fontos részleteket tartalmaz, így ügyfeleinknek személyre szabott megoldásokat kínálhatunk – mondta el Wolf.
A Continental erre négy szemszögből tekint a kiberbiztonságra. Az első szerint a mini számítógépként működő egyéni elektromos összetevők a felelősek a kocsiban minden funkció működéséért, kezdve a motorvezérlő egységtől az ablaktörlő lapátokig és a hozzáférés-vezérlési rendszerig. A második szempont szerint a kommunikáció ezek az egyéni összetevők között az, ami képviseli az egész rendszert.
Harmadikként, a számos interfész a jármű és az egész világ között. Negyedsorban az autó, mint a dolgok internetének része, tehát a kiberbiztonságnak meghatározottnak kell lennie, magába foglalva a felhőt és a háttérhálózatot is.
– Egyértelmű, hogy a teljes biztonság nem lehetséges. Az ipar mindig is harcolni fog a kiberbűnözők ellen. A mi megoldásunkkal azonban korszerű akadályokat gördítünk e fajta támadások ellen, és ezeket a lehető legfejlettebbé akarjuk tenni.
A Continental részletesen bemutatja összekapcsolt biztonsági megoldását a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon is.