Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megérheti messzebb utazni egy-egy használt autóért
2024.05.15 13:18A JLR a mérnökei képzésén és kutatásokon is dolgozik a Műegyetemmel
2024.05.15 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Német szakértő: az elektromos autózásé a jövő, kár ezt tovább kutatni
Dr. Felix Matthes, a német Ökoinstitut kutatásvezetője és a német nemzeti hidrogénszövetég tagja adott interjút a Volkswagen oldalának az elektromobilitásról és klímasemlegességet elérni kívánó európai célokról. Matthes szerint a személyautók esetében már eldőlt az a kérdés, hogy melyik technológia a legjobb a belső égésű motorok kiváltására.
Matthes szerint bizonyos területek jó úton halad az Európai Unió ahhoz, hogy 2050-re elérje a klímasemlegességet. Ilyen például az energiaipar vagy az Európán belül légiközlekedés. Ugyanakkor a közlekedés, az épületek és a mezőgazdaság terén új, szigorúbb intézkedésekre lenne szükség. Ezen a téren pozitív példaként említette az elektromos autók vásárlását célzó állami támogatásokat.
A szakértő kiemelte, hogy a klímasemlegesség alappillére a megújuló energia: Németországban szerinte 2030-ig 70 és 75 százalék közé kell emelni a megújuló forrásokból származó elektromos áram arányát, ehhez főleg a szél- és a napenergia terén van szükség fejlesztésekre.
A német kormány által is foglalkoztatott, elismert energiaügyi szakember úgy véli, 2022-ig új rendeletekre van szükség Németországban a megújuló forrásból származó energia használatának ösztönzésére, mert jelenleg nem használják ki eléggé ezt a lehetőséget.
Nem érdemes keresni az elektromos személyautók alternatíváját
Matthes szerint elég bátornak kellene lenni ahhoz, hogy kimondjuk: eldőlt, a személyautók esetében az elektromos hajtás a legjobb módja a karbonsemlegesség elérésének. Túl sok pénz és energia megy kárba más alternatívák kutatására, ugyanakkor például a teherautók esetében még nem dőlt el, hogy hidrogén üzemanyagcellás megoldás, vagy esetleg valami más lehet a befutó.
A kutató elismeri azt is, hogy vannak olyan területek, ahol további alternatívák is szóba jöhetnek az említetteken kívül, ilyen lehet a hajózás és a repülés.
Minél több töltőoszlopra van szükség
A szakember a fejlődési lehetőségekről szólva elmondta, hogy az elektromos autózás terén még bőven van hova fejlődnie az infrastruktúrának. A nagyobb városok már jól állnak (példaként Berlint említette), de további növekedésre van szükség.