Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem vetik meg az alkoholt az Audi motorjai
A négykarikás gyártó Brazíliában készülő A3 Limousine és Q3 modelljei akár etanollal is működtethetők.
Amennyiben azt hitte, a cukornád-termesztők nem lehetnek autóipari beszállítók, tévedett. A világ negyedik legnagyobb autópiacának számító Brazíliában készülő Audik nagy része ugyanis úgynevezett Flex Fuel jármű, derül ki az Audi Mobil írásából: az ilyen járműveket benzinnel és etanollal, vagyis a növényből készülő alkohollal is lehet tankolni.
Brazíliában olyannyira mindennaposnak számítanak az etanollal hajtott járművek, hogy a benzinkutakon általában kapható az E25, illetve az E100. Előbbi 25 százalék alkoholt tartalmazó benzin, utóbbi pedig tiszta etanol. Azt, hogy az autósok (már akinek ennek megfelelő járműve van), mikor melyikből vásárolnak, többnyire az ár dönti el, így az üzemanyagtartályban lévő folyadék alkoholtartalma minden tankolás után más és más lehet.
Az Audi Fuel Flex motorja egy speciális érzékelővel állapítja meg az aktuális alkoholszintet, mely alapján a vezérlés beállítja az adott értékhez tartozó ideális befecskendezési mennyiséget, valamint a gyújtás időpontját. Természetesen minden etanollal érintkező alkatrészt alkohollal szemben ellenálló anyagokból készítették, írja a lap.
A Flex Fuel egy átalakított 1.4 TFSI erőforrás, mely természetesen hagyományos benzinnel is használható. Minél nagyobb az etanol aránya az üzemanyagban, annál többet kell belőle a motorba juttatni, ugyanis az E100 energiatartalma 37 százalékkal alacsonyabb a benzinénél, ezzel szemben a széndioxid-kibocsátás 35 százalékkal kisebb. A magasabb gyulladási hőmérséklet miatt a hagyományos TFSI motorhoz képest 50 barral nagyobb, 250 baros nyomással történik a befecskendezés. A mérnököknek az etanol csekély víztartalma miatti korróziós hatással is számolniuk kellett, így az átalakított motorok egyes alkatrészei strapabíróbbak, mint benzines társaiké.