Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem kell feltétlenül padlóig taposni
Hálózatba kötött, prediktív intelligens váltórendszert fejlesztettek a Hyundai és a Kia mérnökei. A sebességváltó az útviszonyok felmérését követően automatikusan választja ki a legoptimálisabb üzemmódot és fokozatot. A technológiát a koreai konszern a közejövőben piacra kerülő Kia és Hyundai modellek mindegyikében el tudja képzelni.
Míg az automatikus váltás ma alapvetően a sofőr vezetési stílusától függ, a két vállalat külvilággal kommunikálni képes váltórendszere az út és a forgalmi viszonyok figyelembe vételével működik, vagyis leegyszerűsítve egyes esetekben felülbírálhatja a sofőr gázadását, vagy gázelvételét.
Az ilyen módon hálózatba kötött váltó intelligens szoftvert használ a sebességváltó vezérlő egységében – ideértve a 3D navigációt térképpel, valamint kamerákkal és radarokkal. A 3D rendszer érzékeli a magasságot, a lejtőket, illetve a kanyarokat. A radar érzékeli a járművek közötti sebességet és távolságot, a kamera biztosítja a különböző sávinformációkat. Az adaptív sebességtartásba a mesterséges intelligencia szól bele, valós idejű információkat használva.
Például ha a rendszer megfelelő külső körülményeket lát és észreveszi, hogy gázelvétel után csak fékezés nélküli lassulás következik, a sebességváltó tengelykapcsolója ideiglenesen üresbe vált az üzemanyag-hatékonyság javítása érdekében. A tesztek során az új sebességváltó-rendszer segítségével így 43 százalékkal csökkentették a váltások számát. Emellett a rendszer a fékezések gyakoriságát is csökkentette, közel 11 százalékkal.
Autópálya használata során gyorsításkor automatikusan sport-üzemmódba kapcsol a jármű, majd amint elérte a kívánt sebességet, visszavált normál üzemmódba. A motorfék pedig automatikusan bekapcsol a gázpedál elengedésekor.
A fejlesztéseknek itt még nincs vége
A rendszer tulajdonképpen az önvezető jármű fejlesztésének része. A két vállalat azt tervezi, hogy továbbfejleszti a váltórendszert egy még intelligensebb átviteli technológiává, amely képes kommunikálni az LTE vagy 5G rendszeren futó forgalmi jelzésekkel egyaránt.