Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem ért egyet a dizájntrenddel a BMW
Sok szó esik az elektromos autók által hozott változásokról. A villanyautók, legalábbis hajtásukat tekintve merőben más technológián alapulnak, mint hagyományos társaik, más töltöinfrastruktúrát igényelnek, és sok gyártó esetében a formaviláguk is eltér a belső égésű társaikétól. Utóbbit kifogásolta nemrég a BMW fő dizájnere.
A Mercedes-Benz a tisztán elektromos EQ autóit egy sajátos, a többi modelljétől egyértelműen elkülönülő dizájnnal ruházza fel. A rivális BMW-nél más a helyzet, és ennek okairól nemrég bővebben is beszélt a márka dizájnvezetője, Domagoj Dukec, aki nem lát logikát az elektromos autók dizájn útján megkülönböztetésében.
„Miért kellene egy elektromos autónak másképpen kinéznie?” – tette fel a kérdést Dukec aki az olaszországi Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023 alkalmával, egy kerekasztal-beszélgetésen szólat fel.
„Ugyanaz az ember vagyok, ugyanazt az élményt akarom, ugyanaz marad az életem” – folytatta. „Tudják, nem akarom, hogy minden teljesen megváltozzon. Ha valami megváltozik, akkor változzon, mert mindenkinek nyilvánvaló, hogy így kell lennie. Nem terveztük a dízeleket a benzinesektől különbözőnek” – utalt arra, hogy az eltérő hajtásrendszerű járművek évtizedeken át azonos külsővel rendelkeztek.
Dukec nemsokkal az új 5-ös sorozat bemutatója előtt beszélt az elektromos autók formatervezéséről. A tisztán elektromos, illetve benzines és dízel elektromos hibrid változatokban is kapható újgenerációs modellek hajtástól függetlenül rendkívül hasonlóan néznek ki. Ugyanez a helyzet a nagyobb 7-es sorozat és a tisztán elektromos i7 esetében.
Ámítás a nagyobb szabadság
Az elektrifikáció egyik előnyeként szokták említeni a nagyobb formatervezési szabadságot és a nagyobb utasterek létrehozásának lehetőségét. Dukec szerint azonban az átállás nincs különösebb hatással a lehetőségeikre.
„Az embereknek belül ugyanannyi helyük van. Mondhatnánk, hogy nincs belső égésű motor elől, de helyette vannak (elektromos) motorok, igaz? Van továbbá egy nagyobb akkumulátorunk, (ami miatt) az autó alján lévő komponenseket valahova máshova kell rakni. Ezért aztán nincs első csomagtartó, de továbbra is szükség van hűtésre” – mondta a dizájnvezető.
Dukec az InsideEVs cikke szerint továbbá kifejtette, hogy a fenntarthatóságnak nem kell a dizájn terén megalkuvással járnia, egyúttal rámutatott, hogy a Mercedes arra kényszeríti vásárlóit, hogy a konvencionális kinézetű S-osztály és a megosztó EQS között válasszanak. Ezzel szemben a BMW ugyanazzal a dizájnnal kínálja belső égésű és elektromos modelljeit.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!