Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Beszerzési Konferencia 2024 – Tangó a forró parketten
2024.04.26 07:19Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Rangos díjat nyert el a Schunk
2024.04.26 04:20Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nagy jövőt jósol az önvezető járműveknek a GM
A General Motors továbbra is hisz az önvezető járművek jövőjében, a területen folyó fejlesztéseit pedig csak minimális mértékben érintette a koronavírus – mondta el Doug Parks, globális terméktervezési vezető egy konferenciahíváson. Parks egyúttal egy Ultra Cruise nevű önvezető rendszerről, valamint a Cruise Origin autonóm jármű jövőjéről is beszélt.
A GM először 2017-től, a Cadillac CT6 szedánban kínálta saját fejlesztésű Super Cruise önvezető rendszerét. A hőkamerákra és lidar szenzorokra épülő megoldás csak a városon kívüli közlekedéskor teszi lehetővé az önvezetést, míg a Tesla kamerákat, illetve radarokat használó Autopilotja a jármű városon belüli elvezetésére is képes, bár igaz, csak bizonyos körülmények között.
A fejlesztés alatt lévő Ultra Cruise ezen kíván változtatni. A rendszer az alacsonyabb rendű utakon való navigálásra is képes lesz, és mint Parks kifejtette, a célok egyike lehet, hogy alkalmassá tegyék a teljesen autonóm közlekedésre. Parks beszédéből az is kiderül, hogy számukra fontos, hogy úgy bővítsék az önvezető rendszerük képességeit, hogy közben az továbbra is megfizethető maradjon.
Az Autopilot már megáll a piros lámpáknál és a stopjelzéseknél, a vezetőnek ugyanakkor továbbra is folyamatosan felügyelnie kell a rendszer működését. A The Detroit News szerzője úgy vélekedik, hogy a GM fejlesztése is hasonló módon fog működni, de lehetővé fogja tenni a vezetőnek, hogy ritkábban kelljen kezét a kormányra tennie.
Felváltva szállíthat ételt és utasokat a Cruise Origin
A GM önvezető járműveket fejlesztő vállalata, a Cruise által tervezett Cruise Origin robotaxit januárban leplezték le. A Honda közreműködésével fejlesztett jármű ugyanarra az akkumulátoros elektromos platformra épül, mint a Hummer EV és a Cadillac Lyric SUV.
Parks elismerte, hogy a koronavírus-járvány nyomán az emberek látásmódja megváltozhat, és az idegenekkel való együtt utazás egy szűk térben már kevésbé lesz elfogadott, ugyanakkor hozzátette, hogy egyszerre mindössze egy-két embert is szívesen fuvaroznának.
Folytatólagosan kitért a jármű ételszállítási célú használatára. Mint elmondta, a vírus hatására nőhet az ilyen szolgáltatások iránti igény, emellett az, hogy a járművek ételeket szállítsanak, amikor kevés az utas és embereket azokban a napszakokban, amikor sokan kelnek útra, nagyon is elképzelhető forgatókönyv.