Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mindenki online akar kereskedni, de hogyan fogjon hozzá?
A digitális, vagy elektronikus piacterek a mai, modern e-kereskedelem motorjai, globális szinten az online kereskedelem 47 százaléka ilyen platformon zajlott le. Bár néhány óriás uralja a piacot, egyre több kicsi jelenik meg, és ezeknek a vállalatoknak egyre nagyobb a szerepe.
Az online kereskedelem legfőbb platformjairól a legtöbbeknek az Amazon vagy az Alibaba ugrik be. Az óriások mellett egyre több kis- és középvállalat jelenik meg a területen, a Gartner becslései szerint pedig 2023-ra a közepes- és nagyértékű árukkal foglalkozó vállalatok 15 százaléka indít saját elektronikus piacteret.
Ez a folyamat nem csak a klasszikus értelemben vett kereskedelmet, hanem a B2B beszállítói folyamatokat is jelentősen átalakíthatja – véli az IndusrtyWeek.
A lap szerint ugyanakkor fontos arra figyelni, hogy – mint szinte minden más terület – buktatókkal is járhat, ha valaki online piacteret nyit. Ezért a szaklap összegyűjtött öt olyan szempontot, amire különösen fontos figyelni.
Zökkenőmentes rendszer
Talán a legfontosabb elvárás az online piacterekkel szemben a vásárlók részéről a zökkenőmentes működés. Senki sem szereti, ha túl sok kérdést vagy felugró ablakot kell végigkattintania, esetleg le kell ellenőriznie a megrendelését, netán túlzott hűséget, túl részletes regisztrációt várnak el tőle. Sokan egyszerűen csak vásárolni szeretnének.
Ugyanakkor arra is figyelni kell, hogy lényegében egy boltot (vagy piacot) költöztetünk a digitális térbe: a vásárlónak lehetnek kérdései a termékkel kapcsolatban, igényelhet segítséget a vásárláshoz. Fontos tehát az egyensúly a túl sok információ, túl sok kattintás és a bizonytalanságot okozó felület között.
Bizalom
Magától értetődő, hogyha kereskedelemről van szó, akkor fontos a bizalom. Különösen akkor nem mindegy, honnan vásárol az ember, ha nagyobb értékű áruról van szó. Nem véletlen, hogy egy felmérés szerint a vásárlók több mint 90 százaléka olvassa el egy adott oldal visszajelzéseit, mielőtt vásárolna ott. Ebből kifolyólag nagyon fontos az adott digitális piacteret úgy felépíteni, hogy ott a vásárlók otthonosan, és biztonságban érezhessék magukat.
Keresőfunkció
Akár magánemberek, akár cégek számára hozzuk létre a felületet, kiemelt jelentőséggel bír az átláthatóság, illetve a kereshetőség. Segítsünk a felhasználóknak megtalálni, amit keresnek, adjunk meg minél több információt a kínált termékekről.
Integráció
Egy jól kiépített és alaposan megtervezett digitális piactéren előbb-utóbb megjelenhetnek olyan szereplők, akik a mi farvizünkön szeretnének boldogulni. Ez elsőre nem hangzik jól, de ebben valójában több lehetőség rejlik: az ilyen kisebb szereplőket érdemes integrálni a rendszerbe, hiszen jó reklámot jelenthetnek. Természetesen fontos az alapos dokumentációra figyelni.
Megtalálni a megfelelő partnereket
Egy jól működő online rendszer felépítése természetesen időigényes, eleinte előfordulhatnak akadozások, „bugok”. Az első pontra visszautalva ezeket minél gyorsabban ki kell gyomlálni, tehát fontos a megfelelő fejlesztőt és szolgáltatót megtalálni a rendszerünkhöz, hogy az minél hamarabb felálljon és megfelelően működjön.