Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Milliárdos beruházást hoz hazánkba a Nio
A mintegy 5,5 milliárd forint értékű projekthez a kormány 1,7 milliárd forint támogatást biztosít, így segítve több száz új munkahely létrehozását. A csarnok később kutatás-fejlesztési és képzési központtal is bővülhet.
A Nio biatorbágyi beruházásnak online bejelentésén Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter elmondta, hogy a 2008-as pénzügyi válság nyomán új korszak kezdődött, amikor a nyugati gazdasági dominancia már nem olyan egyértelmű, mint korábban volt, és a Kelet azóta nem pusztán felzárkózott, hanem az előzés manővere is reálisnak és sikeresnek tűnik.
Kiemelte, hogy míg 2007-ben a globális beruházások 81 százalékát nyugati tőkéből finanszírozták, és csak 19 százalékát keletiből, mostanra ez teljesen megfordult, s a Kelet részesedése az elmúlt három év átlagát tekintve 56 százalékosra nőtt, míg a Nyugaté 41 százalékosra csökkent.
A Nio évente 240 akkumulátorcsomag-csereállomást tervez Magyarországon gyártani a leendő létesítményben.
Az elektromos átállás a legmeghatározóbb folyamat
Szijjártó Péter hangsúlyozta: az elektromos autóipari forradalom a világgazdaság legmeghatározóbb folyamata, és ennek tempóját is keletről diktálják, ezért komoly küzdelem folyik az ehhez kapcsolódó beruházásokért.
Mint közölte, a keleti nyitás eredményeként az elmúlt tizenkét évben Magyarország ez irányú exportja 45 százalékkal, a keleti országokkal folytatott kereskedelem volumene 48 százalékkal nőtt, illetve tavaly például már a beruházások 60 százaléka kelet felől érkezett hazánkba, a munkahelyteremtés döntő része ezekhez kapcsolódott.
Végül leszögezte: a magyar gazdaság alapvetően az autóiparra épül, ez a szektor adja a feldolgozóipari kibocsátás közel harmadát, így kulcsfontosságú kérdés, hogy minél több olyan beruházást sikerüljön ide vonzani, amely az elektromos átálláshoz köthető.
Ezen a téren eddig sikeresek az erőfeszítések, Magyarország a folyamat egyik globális éllovasává vált, amit jól mutat, hogy hazánk a világ harmadik legnagyobb elektromos akkumulátorgyártó kapacitásával rendelkezik, míg ezek exportjában a globális ranglista ötödik helyén áll - mondta.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!