Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország lendíti előre a Fordot
2024.05.01 12:22Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Központi kérdés a digitalizáció
Az innováció terén nem jeleskednek a hazai cégek, de a digitális átállást komolyan veszik – derül ki a K&H saját innovációs indexéből. A K&H hatodik féléve méri a hazai közepes és nagyvállalati szektor innovációs aktivitását.
A K&H adatai szerint egyértelműen kiemelkedik a digitális átállás témaköre a cégeket foglalkoztató témák közül, a felmérésből kiderült, hogy a cégek fele ezen a téren továbbra is dinamikusan fejleszt. Az összefoglaló szerint a cégek alkalmazottainak 60 százaléka használ számítógépet a munkájához. Folyamatosan nő az internethasználók aránya, már eléri a 74 százalékot, míg 2021 első félévében ez az arány még csak 49 százalék volt.
Évről évre emelkedik a munkájukhoz hordozható informatikai eszközt használók aránya, 2023 második félévében elérte az 56 százalékot a 2021 első félévi 39 százalék után.
Egyre elterjedtebb, hogy a cégek részletesen kielemzik a felgyűlt nagy mennyiségű digitális adatot (Big Data-elemzés), ezt a felmérés szerint már 16 százalékuk elvégzi.
Szelektálnak az adatok közül
Az okoseszközökből és szenzorokból kinyert adatok elemzése már a vállalatok 28 százalékára jellemző, viszont az ugyanezen eszközökből kinyerhető geolokációs adatok egyre kevésbé keltik fel a figyelmüket.
Ugyanígy csökken azoknak a cégeknek az aránya, amelyek kielemzik a közösségimédia-adatokat, például a kommenteket - két éve még a cégek egytizede figyelte a közösségi média híráramát, a legfrissebb felmérésnél már csak egy százalékuk jelezte ezt a tevékenységét.
Egyre fontosabb az MI
Folytatódik a mesterséges intelligencia térhódítása, a cégek 11 százaléka alkalmazza az új technológiát. Jellemzően kevés cég - kettő és öt százalék közötti arányban - használja a mesterséges intelligenciát előrejelzésre, optimalizálásra, vizuális adatok feldolgozására, illetve arc- és képfelismerésre, vagy önvezérlő gépek alkalmazására. Beszédfelismerésre, gépi fordításra vagy chatbotként a cégek mintegy öt százaléka alkalmazza. Ez jelentős emelkedés a fél évvel ezelőtti mélyponthoz képest, de csak visszatérést jelent a két évvel ezelőtti szinthez - jelezte a K&H.
Három félévnyi mélypontot, 3-4 százalékot követően 2023 második félévében már a vállalatok 10 százaléka számolt be arról, hogy folyamatautomatizálásra használja a mesterséges intelligenciát.
A K&H 2021 óta közli az innovációs indexet. A tavalyi második adatgyűjtésre 2023. szeptember 18-a és október 10-e között került sor, 360 olyan közepes és nagyvállalat innovációért felelős képviselőjét kérdezték meg telefonon, amelyek éves árbevétele meghaladja a 300 millió forintot.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!