Trend Komoly áttörést ért el akkugyártásban egy amerikai cég

Komoly áttörést ért el akkugyártásban egy amerikai cég

autopro.hu/P.B. | 2021.09.16 10:18

Komoly áttörést ért el akkugyártásban egy amerikai cég

Fotó: European Battery Alliance News

Az Szilícium-völgyben székelő Sila Nanotechnology elsőként fejlesztett ki szilíciumalapú anódokat akkumulátorokhoz. Ezeket először azonban nem a járműiparban használják, hanem egy fitnesz-alkalmazásban, ahol az akkumulátor méretének csökkentése volt a fő szempont.

Hirdetés

A Sila a következő években szeretné felpörgetni a szilíciumos anódok gyártását, amikkel aztán a grafit anódokat váltanák ki a lítiumionos akkumulátorokban. Gene Berdichevsky, a Sila vezérigazgatója (és a Tesla korábbi mérnöke) szerint a szilíciumos anódok tömeggyártása a legnagyobb áttörés a lítiumionos akkuk világában az elmúlt harminc évben.

Berdichevsky a Forbes-nak nyilatkozva elmondta, hogy nemcsak egy tudományos áttörésről van szó, hanem egy olyan fejlesztésről, ami megvalósítható, sorozatgyártásra alkalmas, és a jövőben felgyorsíthatja az elektrifikációt minden területen. Nagy dolognak nevezte azt is, hogy ugyanolyan anódra lesz szükség a Mercedes vagy a BMW autóiban is, mint amilyen most a mozgáskövető alkalmazásba került, csak többet kell belőle gyártani.

Komoly hatékonyságnövelés

A Sila szerint a fejlesztésnek köszönhetően húsz százalékkal hatékonyabbak lesznek a jelenlegi lítiumionos akkumulátorok, de a későbbiekben akár negyven százalékkal is növelhető a hatékonyság a mai akkukhoz képest. Az ilyen nagyságrendű nyereség azt jelenti, hogy az autógyártók megfizethetőbbé tehetik az elektromos járműveket azáltal, hogy csökkentik az akkumulátorok méretét, és úgy is elérjék ugyanazt a hatótávolságot, mint korábban, vagy éppen növeljék a hatótávolságot anélkül, hogy nehezebb akkumulátort gyártsanak.

A Sila Nano által elért eredmény az anyagfelhasználásban kritikus fontosságú az elektromobilitás terjedéséhez. Az energiatároló eszközök továbbra is az elektromos járművek legdrágább alkatrészei, és hatékonyságuk javítása ellenére is drágák maradhatnak, mivel az akkumulátorok alapvetően drága nyersanyagokból állnak. Jó példa erre a Tesla is, mely hiába piacvezető az elektromos autók terén, nem képes elérhető árú autókat gyártani.

Elnyerte a befektetők bizalmát

A korábban a Teslának dolgozó Berdichevsky több mint egy évtizede alapította a céget, mely azóta 900 millió dollárt szedett össze különböző befektetőktől – számos amerikai cég mellett a Daimler is a Sila Nano támogatói között van, sőt, a cég együttműködik a BMW-vel is egy akkumulátorgyár építésében.

Kiemelt Partnereink