Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A vártnál kevesebb embert küld el a Bosch
2024.05.15 17:17Megérheti messzebb utazni egy-egy használt autóért
2024.05.15 13:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kezdődik a jövő: a Ford vezére beül az IBM igazgatótanácsába
Láttuk jönni, de nem gondoltuk, hogy máris itt az ideje. Mark Fields lépésével elindulhat az autógyártók szerepének újraértelmezése.
A Ford Motor Co. vezérigazgatója csatlakozik az IBM igazgatótanácsának tagjaihoz. De úgy, hogy közben az USA második legnagyobb OEM vállalatának vezetője megtartja eredeti pozícióját is. Ez pedig mérföldkő a járműipar történelmében, nem is akármilyen. Jó ideje zajlik ugyanis az arra vonatkozó hangos gondolkodás, hogy miként alakul át a mobilitás megváltozása mentén az ezt kiszolgáló iparág. Vajon lenyomják a techcégek a klasszikus gyártókat, egymással fognak versengeni, vagy amolyan „különös házasságok” révén tér át új szerkezetei és működési modellre az üzleti világ?
Mark Fields már 2015 januárjában az adatokban látta a jövő járműveinek hajtóerejét |
Érdekesség, hogy egyrészt Mark Fields már dolgozott az IBM alkalmazásában, bár csupán rövid ideig, tanulmányai befejezése után, mielőtt jelentkezett a Harvard Business School képzésére. Másrészt elődje, Alan Mulally a Ford éléről a Google csapatához igazolt – az Alphabet és a Ford közötti együttműködés lehetőségéről azóta is folynak a találgatások, de az autógyártó megerősítette, hogy saját önjáró technológia kidolgozását látják célravezetőnek. |
Utóbbi forgatókönyv megvalósulásának lehet úttörője a Ford és az IBM szoros összekapaszkodása. Mark Fields már jó ideje hangoztatja, hogy a jövő üzemanyaga az adat, ennek mentén a Ford élén számos, új partnerkapcsolatok kiépítését célzó lépést készített elő az elmúlt években. Kétségkívül merész döntésekre van szükségük az autógyártóknak, ha versenyben kívánnak maradni a jövőben a Google, Apple és hasonló, igencsak tőkeerős óriáscégekkel, akik közismerten egyre nagyobb fantáziát látnak az autóiparban.
A Ford és az IBM közös lóra ülését szimbolizáló döntés azt jelzi, hogy az OEM vállalatok szerepének túl kell mutatnia a járműgyártáson és az értékesítésen. Mind a sofőr nélküli technológiák közelgő elterjedése, mind az autótulajdonlás helyett az autómegosztás és egyéb bérszolgáltatások előretörése át fogja alakítani a járműipar világát.
Úgy tűnik, ezennel a jövő elkezdett jelenné válni.