Trend Kamerákkal válnak biztonságosabbá a Daimler buszai

Kamerákkal válnak biztonságosabbá a Daimler buszai

autopro.hu/V.M. | 2021.11.19 04:20

Kamerákkal válnak biztonságosabbá a Daimler buszai

Fotó: Daimler Global Media Site

Rövidesen a Mercedes-Benz és a Setra buszaihoz 360 és 270 fokos látómezőt biztosító kamerák lesznek választhatóak, tovább csökkentve az olyan sérülékenyebb közlekedőkkel történő ütközések esélyét, mint a kerékpárosok.

Hirdetés

A várhatóan 2022 első negyedévétől elérhető rendszerekkel a vezető azon kerékpárosok és gyalogosok jelenlétéről is tudomást szerezhet, akiket a saját szemeivel vagy a visszapillantó tükrök segítségével nem venne észre, megelőzve a baleseteket.

A Mercedes-Benz és Setra szóló buszokhoz 360 fokos látómezőt, míg a Mercedes-Benz Citaro csuklós buszokhoz 270 fokos látómezőt biztosító rendszer lesz választható. A szóló járműveken négy, míg a csuklós Citarókon három kamera szolgáltat körkörös vagy közel körkörös képet az autóbusz közvetlen környezetéről.

Az elől elhelyezett kamera a szélvédő alatt vagy felett, a kettő oldalsó kamera az oldalsó ablakok vonala felett, míg a hátsó kamera a hátsó szélvédő közelében fog helyet kapni.

Automatikus működés

A kamerarendszer automatikusan bekapcsol a jármű elindulásakor, és egészen 35 kilométer/órás sebességig aktív marad. Magasabb sebességnél úgyszintén aktiválódik, amennyiben valamelyik irányjelzőt bekapcsolják. Fordított esetben, mikor a busz vezetője lassít, esetleg leállásra készül, a rendszer szintén bekapcsol, egészen pontosan 32 kilométer/óránál.

A sofőr egy tíz col képátlójú kijelzőn látja a körkörös képet, ami mellett egy másik, kisebb kép is megjelenik. Utóbbi a vezetési szituáció, például az irányjelzők vagy a hátramenet aktiváltságának függvényében automatikusan változik – miközben meghagyva a lehetőséget a mutatott kép manuális kiválasztására.

A busz környezetét öt-hat méteres sugárban, tehát a szomszédos sávot is lefedve mutató körkörös képen vonalak jelzik a busz elejének és hátuljának sarkait, valamint a kanyarodás várható ívét.

Bővül a biztonsági megoldások választéka

Az új kamerarendszer kiegészíti a Mercedes és Setra buszokhoz már most is elérhető biztonsági felszereltségeket, mint például az ESP vagy a kanyarodáskor a holtteret figyelő Sideguard Assist, ami iránt óriási kereslet mutatkozik.

Az aktív rendszereken kívül a Daimler buszaiban utazókra a passzív biztonsági megoldások is vigyáznak. Erre példa az is, hogy a német gyártó, önkéntes elhatározás eredményeként tíz éve az ENSZ-EGB 29-es számú előírása alapján tervezi a Mercedes és a Setra buszait. Az eredetileg a teherautókhoz tervezett előírás a vezető frontális ütközéskori túlélési esélyeinek javítását szolgálja.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink