Trend Jól jönne az e-autósoknak a Renault fejlesztése

Jól jönne az e-autósoknak a Renault fejlesztése

autopro.hu/V.M. | 2023.01.17 17:20

Jól jönne az e-autósoknak a Renault fejlesztése

Fotó: Renault Media

A Renault a francia kormány által támogatott CEA kutatóintézettel közösen egy új járműfedélzeti konverter architektúrát fejlesztett ki, amivel csökkenthető az elektromos járművek töltésekor jelentkező energiaveszteség és a töltési időtartam.

Hirdetés

Az járművek fedélzeti töltőrendszerébe integrált konverter közel három év fejlesztés eredménye, és tizenegy új szabadalom hordozója.

A Renault szerint az új konverter kompaktabb mai társainál, a töltési energiaveszteség 30 százalékos csökkentését, valamint alacsonyabb töltési időt tesz lehetővé, miközben az akkumulátor épségének megőrzését is támogatja.

A jelentős energiaveszteség-csökkentést a mérnökök szélessávú félvezetők alkalmazásával érték el. A veszteség 30 százalékkal csillapítása a hőtermelés ugyanekkora csökkentését is jelenti, ami könnyebbé teszi a töltőrendszer hűtését.

A töltőrendszer méretének és költségének csökkentését az aktív (félvezetők) és a passzív komponensek (például kondenzátorok) áttervezése tette lehetővé.

A kétirányú töltés is lehetséges

Az új konverter három fázisú töltés mellett 22 kilowatt teljesítményküszöbbel használható. Az azonos teljesítményen mutatkozó gyorsabb töltés mellett további előnye, hogy a járműből a hálózatba (vehicle-to-grid – V2G) töltést is támogatja, vagyis szükség esetén az autó akkumulátorában tárolt energia visszatáplálható az elektromos hálózatba.

Bár az új megoldás hasznos lenne a mindennapokban, sajnos kipróbálásáig még sokat kell várni: a Renault közlése szerint csak az évtized vége felé fog megjelenni járműveiben.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink