Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Itt az idő: fogyasztókkal folytatja az autonóm járművek tesztjét a Google
Az Alphabet cégcsoport Waymo szolgáltatója Phoenix város lakóival hozza közelebb egy lépéssel a technológia üzleti célú felhasználását, csaknem egy évtizedes fejlesztési periódust zárva le ezzel.
Hosszú évek alatt, önvezető üzemmódban megtett mérföldmilliókkal a háta mögött nagyot lép előre a Google, és egyfajta előzetes szolgáltatásként a hétköznapok részévé emeli a sofőr nélküli technológiát. A Waymo, az internetes techóriást is birtokló Alphabet cégcsoport egyik legújabb vállalkozása hamarosan az USA-beli Phoenixben teszi lehetővé az ötszáz átalakított Chrysler Pacifica használatát, írja az autonews.com. A gépeket az érdeklődők okostelefonos applikáció segítségével, egyelőre ingyenesen vehetik igénybe. A szolgáltatás a díjmentes használattól függetlenül is termel bevételt, a fejlesztő viszont ezzel kapcsolatban nem árult el további részleteket.
A félezres Chrysler-flotta már nem ismeretlen, hiszen tagjait több más gyártó termékével együtt már tesztelte közúti forgalomban a Google, igaz, eddig még csak saját dolgozóival. Ők egyébként a nyilvános üzemmód során is jelen lesznek, a biztonság kedvéért a sofőrülés továbbra is számukra lesz fenntartva. A fogyasztók mostani, próbaszerű bevonása mindkét oldal számára izgalmas újításnak ígérkezik, a keresleti oldal szinte elsőként találkozhat az önvezető technológiával hétköznapi, nyilvános alkalmazásban, míg a Google a bevételteremtési módokról, piaci lehetőségekről kaphat pontosabb képet.
A Google első embere úgy látja, a teszt már csak azért is fontos, mivel a fejlesztések közel állnak ahhoz a ponthoz, mikor az önvezetést nem csak házon belül használják fel, hanem a technológia kilép a fejlesztők környezetéből. John Krafcik szerint a hosszú távú cél továbbra is az, hogy az autonóm közlekedés az összes fellépő mobilitási igényre alternatívát kínáljon.