Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ilyen elektromos járművet nem sokat látott!
Egy kínai e-buldózer, ami olyan „hangos”, mint egy porszívó – a 18.750 kilogrammos elektromos buldózer készen áll az építési munkálatokra Kínában.
A kínai Shatui által bemutatott elektromos buldózer alig feleannyit nyom súlyban, mint a hasonló ligában játszó D9-es Caterpillar. A jármű 240 kilowattóra kapacitású lítiumion akkumulátort hordoz a fedélzeten, ami négy-öt óra töltés mellett hat-nyolc órányi közepes és könnyű munkát biztosít. Ez egy igen komoly méretű akkumulátor, körülbelül négyszer akkora, mint egy átlagos elektromos autóban található.
A gép 145 kilowattos villanymotorral rendelkezik, ami első hallásra egy buldózerhez képest kissé alulmotorizáltnak tűnik. Mivel ez a gép már így is feleannyi súlyú, mint az igazán nagyok, a fele lóerő nem is olyan ésszerűtlen megoldás. Tekintettel arra, hogy a villanymotorok általában felülmúlják a hasonló teljesítményű dízelmotorok teljesítményét, ez az elektromos ellenállású buldózer lehet, hogy tényleg nagyot fog szólni.
Nem gyors, de nem is kell neki
A buldózer nem különösebben gyors, a végsebessége mindössze 10 kilométer/óra, de az építkezéseken végzett munkához ez elegendő is. A sebesség helyett inkább a hangjával tud hódítani: a zajkibocsátása mindössze 76 decibel, ami egy átváltási táblázat szerint nagyjából egy porszívó zajának felel meg.
A kínai gyártó 95 ezer dollárért (33 millió forintért) bocsátotta piacra buldózerét, ami körülbelül a tizede a már említett Caterpillar D9 árának – írja az Electrek. Az alábbi videóban megnézhető és hallgatható működés közben is a kínai elektromos buldózer:
Más is próbálkozik hasonlóval
Ha már említettük a Caterpillart, érdemes arra is kitérni, hogy egy holland vállalat már 2019-ben elektrifikálta a gyártó egy kotrógépét a norvég piac számára. Az elektromos Z-Line kotrógép a Caterpillar 323F átalakításával készült, a Pon Equipment a dízelmotort egy 300 kilowattórás akkumulátorral helyettesítette. Az átalakított akkumulátorcsomag 3,4 tonna súlyú, habár az eredeti berendezés súlya csak 1 tonna volt. A szerkezet 5-7 órás üzemidőhöz szükséges áramot biztosít, a teljes töltés pedig 1-2 órát vesz igénybe.
A Pon Equipment 1 hónap alatt alakította át a Caterpillart Norvégiában. Azért ott, mert a kotrógépet a norvég Veidekke építőipari cégnek szállították – a vállalat később rendelt is gépeket.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!