Trend Így született meg a Volkswagen új emblémája

Így született meg a Volkswagen új emblémája

autopro.hu/V.M. | 2021.08.20 12:19

Így született meg a Volkswagen új emblémája

Fotó: Volkswagen Newsroom

A V és W betűket közre fogó, mára mindenki által ismert emblémát 1945 óta használja a Volkswagen kisebb-nagyobb változtatásokkal. Legutóbbi, a német márka új járművein feltűnő iterációja a brand elektromos, összekapcsolt és karbonsemleges érába megérkezését jelképezi. Az autókon egyetlen műanyag darabból álló, festetlen embléma történetének kezdete közel tíz évvel ezelőttre nyúlik vissza.

Az új embléma, ami elődjénél letisztultabb, és mindössze 2D-s formában jelenik meg, látható például az ID tisztán elektromos modellcsalád tagjain is: a korábbi krómszínezetű V és W betűk, illetve azok fényes fekete hátterét egy modern, fekete-fehér magas fényű alakzat vette át. Ezenkívül az embléma átmérőjét megnövelték 4,5 centiméterrel, ami által még feltűnőbbé vált.

A VW új logóját az osztrák Ulbrichts GmbH, az autóipari emblémák vezető európai gyártója alkotta meg, kettő magas fényű műanyagot használva. Ezek nem mások voltak, mint a német Röhm fekete és fehér speciális poli(metil-metakrilát), vagyis plexi vegyületei, melyek közül a fekete színűt közel két évtizede használja az autóipar fényes, nagy színmélységű alkatrészek, például oszloppanelek gyártásához. Segítségükkel megfelelő kontraszttal emelkedhetnek ki a VW emblémájának betűi, függetlenül a többi karosszériaelem színétől.

A Röhm által szállított műanyagok ellenállóak az üzemanyaggal, vegyszerekkel, UV fénnyel, valamint időjárási hatásokkal szemben. „A logó elengedhetetlen a márka felismeréséhez, és nem szabad elhalványodnia vagy töredezetté válnia” – mondta el Georg Scharpenack, az Ulbrichts vezérigazgatója a Plastics Today műanyagipari szaklapnak nyilatkozva.

Nem volt polcról leemelhető megoldás

Az új embléma végleges dizájnjának kialakítását jelentős fejlesztési munkák előzték meg az osztrák cégnél. „A Volkswagen először még 2012-ben keresett meg minket azzal a megbízással, hogy fejlesszünk magas fényű emblémákat” – mondta el Scharpenack. „A festett alkatrészek nem jöttek szóba költség okok miatt, ezért kísérleteztünk különböző anyagokkal.” A cél olyan anyag megtalálása volt, amivel automatizált fröccsöntéssel vékony, magas minőségű emblémák alkothatóak.

A célra kezdetben alkalmatlannak hitt plexi előnye, hogy fröccsöntéssel mindössze egyetlen lépéssel alkotható kétszínű, magas fényű alkatrész. Nincs szükség egy fényt kölcsönző fedőréteg felvitelére, amivel radikálisan csökkenthető az emblémák előállítási költsége – ez különösen fontos a milliós autóipari darabszámokat figyelembe véve.

A világító embléma a következő lépés

A jövőben a VW logó kivilágítást is fog kapni, ahogy azt az ID.Roomzz koncepciója is bemutatta. Siamak Djafarian, a Röhm Fröccsöntési Vegyületek üzletág vezetője elárulta, hogy az európai szabályozás jelenleg nem engedélyezi az emblémák kivilágítását, azonban számos ázsiai országban ellenkező a helyzet, az ilyen emblémák tervezését lehetővé tevő plexik pedig már most is rendelkezésre állnak.

Az ID.Roomzz koncepció kivilágított emblémával.

Az ID.Roomzz koncepció kivilágított emblémával. | Fotó: Volkswagen Newsroom

Kiemelt Partnereink