Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hidrogénes szemétgyűjtővel tisztul a Ruhr-vidék
Egy, az Észak-Rajna-Vesztfália tartománybeli Hertenben működő szemétkezelő cég egy zéró emissziós DAF CF 340 hulladékgyűjtő teherautót tesztel. A járművet nem csupán hidrogén üzemanyagcellás hajtása teszi különlegessé, hanem az is, hogy környezetbarát hajtásláncát utólagos átalakítás során kapta meg.
A hidrogénhajtású szemetesautót az Abfallentsorgungs-Gesellschaft Ruhrgebiet mbh (AGR) üzemelteti. A jármű és annak tesztelése az Európai Unió által finanszírozott HECTOR (Hidrogénhajtású Szemétgyűjtő Járművek Északnyugat-Európában) projekt keretében valósul meg.
Az összesen hét különböző helyszínen folyó tesztelést magába foglaló projekt célja annak feltárása, hogy a hidrogénes hajtás hogyan használható fel a hulladékgyűjtő tehergépkocsik károsanyag-kibocsátásának csökkentésében.
Nem sok emlékeztet a dízelhajtásra
A Ruhr-vidéken vállalkozások hulladékának begyűjtésére használt, 6x2 kerékképletű DAF 28 tonnás, kezeléséről egy fő gondoskodik. Az átalakítás előtt konvencionális dízelhajtással rendelkezett. A konvertálást a hidrogénes haszonjárművekre specializálódott belgiumi E-Trucks Europe végezte el, együttműködésben a németországi Wietholt DAF márkakereskedéssel.
Az átalakítás során az eredeti hajtáslánc szinte minden részegységét eltávolították, ideértve a motort, a benzintankot és a kipufogórendszert is. Egyedül az Allison 3200 automata sebességváltót őrizték meg, amit úgy terveztek, hogy támogassa a rendkívül alacsony sebességgel mozgást.
A motortérbe egy 45 kilowattos üzemanyagcellát szereltek be. A gázolajat tároló üzemanyagtank helyére akkumulátort építettek be, ami az üzemanyagcellával együttesen részt vesz a sebességváltóhoz csatlakozó elektromos motor hajtásában. A négy darab tetőre szerelt hidrogéntartály legfeljebb húsz kilogramm hidrogént tartalmazhat, ami körülbelül 200 kilométer megtételére elég. 350 bar nyomással a feltöltésük kevesebb mint negyedóra alatt elvégezhető.
A hidrogénbe vetik bizalmukat
A Green Car Congress cikke szerint a hidrogénes szemeteskocsin kívül az AGR 15 darab hidrogénhajtású személyautót is a flottájában tart. Ezenfelül a cég hidrogénes belső égésű motorral hajtott további hulladékgyűjtő teherautók beszerzését is tervezi.
A hidrogénüzemű járművek kiszolgálása érdekében az AGR saját hidrogéntermelő létesítmény, valamint egy saját hidrogén-töltőállomás telepítését is tervezi. Utóbbi mind személyautók, mind tehergépkocsik töltésére alkalmas lesz.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!