Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hatótávnövelő tempomatot fejlesztett a ZF
A német ZF a svájci Embotech-kel együttműködésben egy prediktív adaptív tempomatot fejlesztett ki, ami a vállalatok saját teszteredményei alapján akár 8 százalékkal is képes megnövelni a villanyautók hatótávolságát.
A ma már elterjedt adaptív tempomatot (ACC) tovább fejlesztő ZF Eco Control 4 ACC a navigációs rendszer domborzati adatait, illetve a jármű hajtásláncáról rendelkezésre álló adatokat használja fel ahhoz, hogy a hajtáslánc optimális tartományban üzemelhessen.
Bár a kettő vállalat sajtóközleményükben az elektromos hajtás esetében mutatkozó hatótávnövekedést emeli ki, a technológiával valójában bármilyen hajtásrendszerű jármű ellátható, legyen szó személyautóról vagy haszonjárművekről.
Gyorsabb utazás is lehetséges
A rendszer lelke egy Embotech által fejlesztett algoritmus, ami a már említett adatok elemzéséről gondoskodik. Az algoritmus nem csak az energiahatékonyság fokozására, de az utazási idő lerövidítésére, esetleg a kettő közti egyensúlyozásra is képes a vezető kívánsága szerint.
A kívánt eredmény eléréséhez a rendszer a jármű előtti 500 méterről szóló navigációs adatokat – úgymint az út dőlésszöge vagy a sebességkorlátozások – folyamatosan figyeli. Ezen adatok, illetve annak ismeretében, hogy a hajtáslánc hatékonysága hogyan változik a működési tartomány különböző pontjai között, vezérli a hajtás pillanatnyi működését.
Uwe Class, a ZF fejlettrendszer-fejlesztésért felelős alelnöke elmondta, hogy a megoldásuk fontos lépés a zéró kibocsátás felé vezető úton. Hozzátette: „ez a megoldás praktikus a mindennapi használatban és készen áll a sorozatgyártásra.”
A német ZF a világ legnagyobb járműipari vállalatai közé tartozik. Hazai cége, a ZF Hungária Kft. 1996-ban kezdte meg működését. Egri üzemében személyautókhoz és haszongépjárművekhez automata és manuális sebességváltókat, valamint azok alkatrészeit készítik.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!