Trend Ha így folytatódik, az autógyártók válhatnak a tech-cégek beszállítóivá

Ha így folytatódik, az autógyártók válhatnak a tech-cégek beszállítóivá

autopro.hu/E.L. | 2020.09.18 04:23

Ha így folytatódik, az autógyártók válhatnak a tech-cégek beszállítóivá

Fotó: Ford Media

Az új autótulajdonosok számára ismerős a modern „összekapcsolhatóság” csodája. A legújabb SUV és szedán modellek által kínált lenyűgöző csúcstechnológiás funkciókról van szó, amiket sajnos kevésbé használnak, mivel túl bonyolult az aktiválásuk, vagy egyik sem kelt fel túlzott érdeklődést a vevők körében.

Hirdetés

A probléma az, hogy a ma még újnak számító technológiák hamarosan létfontosságú elemei lesznek az autóvezetésnek, de a nagy autógyártó cégek nem emelték ki hasznosságukat, illetve a használatukat is bonyolulttá tették. A tervezés és a kommunikáció hibái miatt a gyártókat az a veszély fenyegeti, hogy hatalmas bevételeket engednek át az olyan csúcstechnológiai vállalatoknak, mint a Google és az Apple.

A Tesla az egyetlen olyan nagy autógyártó, ahol az összekapcsolhatóságot intelligens és felhasználóbarát módon kezelték. A cég előnye, hogy olyan, a csúcstechnológiát elsőként alkalmazni vágyó egyéneknek adja el az autóit, akik szívesen fedezik fel a különböző előnyökkel kecsegtető funkciókat.

A Capgemini Invent szerint még nincs késő váltani

Ezek a következtetések vonhatók le a Capgemini Invent tanácsadóinak jelentéséből. A szerző, Rainer Mehl ügyvezető igazgató elmondása szerint a Tesla előnye az összekapcsolt szolgáltatások biztosításában rejlik, de nincs késő más nagy autógyártó cégek számára sem.

„A hagyományosabb autógyártóknak fel kell zárkózniuk, és ki kell javítaniuk ezeket a szolgáltatásokat. Azonosítaniuk kell azokat, amik nem felelnek meg a vevőiknek, és le kell cserélniük őket meggyőzőbb variációkra” - jegyezte meg Mehl egy telefonos interjú során.

A jelentés szerint, ami több mint 3000 interjú eredménye a világ minden tájáról, az autóvezetők 44 százaléka nem rendelkezik összekapcsolt szolgáltatásokkal, és aki igen, azoknak csupán az 51 százaléka használja azt rendszeresen.

Az összekapcsolhatóság fejlesztésébe kell fektetnie a cégeknek

Az összekapcsolt autók száma 352 millióra fog növekedni 2023-ra, a 2018-as 119 millióhoz képest. Az autóipari gyártóknak sietniük kell, hogy megkapják a részesedésüket ebből a jelentős növekedésből. Ez a vezetést segíti funkció olyan adatokat tesz elérhetővé számukra, amelyekkel elérhetik a költségek csökkenését, optimalizálhatják a K+F tevékenységüket (kutatás-fejlesztés), új termékeket és szolgáltatásokat vezethetnek be, és csökkenthetik a károsanyag kibocsátást.

A vevők nem látnak nagy különbséget a gyártók által kínált beépített rendszerek és az okostelefon használata között. Ennek eredményeképpen a szolgáltatások nemcsak, hogy nem hoznak nyereséget, de ami még fontosabb, a gyártók azt kockáztatják, hogy elveszítik a vevőkért folytatott harcot, valamint relevanciájukat is a kapcsolódó szolgáltatások szolgáltatójaként. Legrosszabb esetben csupán a beszállítói lesznek majd a technológiai cégeknek.

Talán a legjobb és legbiztonságosabb módja annak, hogy felhasználóbaráttá tegyék az összekapcsolhatóság technológiáját, a hangaktiválás lenne. Ezzel kiküszöbölhetnék akár az olyan veszélyforrásokat, mint a vezetés közbeni matatás. Elég egyszerű parancsokat használni, mint például a „60 kilométer/óra”, hogy beállítsunk egy sebességlimitet, vagy a „parkolj most”. Még a rádiót is irányíthatnánk csupán a csatorna nevének kimondásával. A gond ezzel a rendszerrel, hogy még eléggé gyerekcipőben jár, és sok időt vesz igénybe, hogy felismerjen egy-egy parancsot.

A szövetségek jelentik a megoldást

Mehl úgy gondolja, hogy még nincs késő az autóipari cégek számára, hogy felzárkózzanak a Teslával, és lehagyják az olyan vállalatokat, mint a Sony, LG, Alibaba, vagy a Ten Cents, de ehhez össze kell állniuk a hasonló gondolkodású gyártóknak.

„Az autógyárak nem nyerhetnek egyedül, kapcsolatokat és szövetségeket kell építeniük. Meg kell akadályozniuk, hogy még nagyobb teret nyerjenek a csúcstechnológiás cégek. Ha engednek nekik, akkor elvesztik az irányítást a vevők felett.” nyilatkozta Mehl a Reutersnek.

Kiemelt Partnereink