Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Győzelmet aratott a Tesla a német Autopilot-perben
Kaliforniához hasonlóan Németországban is megtévesztő marketinggyakorlat alkalmazásával vádolták meg a Teslát. A müncheni bíróság 2020-ban az autógyártó ellen hozott ítéletet, utóbbinak azonban fellebbezés után mégis sikerült győzelmet aratnia.
Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, a Kaliforniai Gépjármű Felügyelet nemrég beperelte a Teslát azt állítva, hogy félrevezető állításokat terjesztett járművei Autopilot és teljesen önvezető (FSD) funkcióiról.
2020-ban a német Versenyügyi Központ több céggel együtt szintén azt állította, hogy a Tesla vásárlói félre lettek tájékoztatva, mivel az Autopilot kifejezés azt sugallja, hogy az autók képesek önmagukat vezetni. Továbbá a Tesla FSD-je ellen is panaszt tettek, mivel az autógyártó honlapján azt írta, hogy az autók képesek „automatikus vezetésre a városban". A müncheni bíróság akkor helybenhagyta a vádakat.
Mindkét oldal nyert
Az ítélet kihirdetése után a Tesla fellebbezést nyújtott be, amelyet egy felsőbb müncheni bíróság még 2021 októberében jóváhagyott, bár az ítéletet a jelek szerint mostanáig elhallgatták. A hírek szerint a Versenyügyi Központ hiába dolgozott az Autopilot megnevezés betiltásán, a Tesla továbbra is használhatja azt, hiszen bárki, aki ellátogat a Tesla weboldalára, megtudhatja, hogy a járművei nem teljesen autonómok.
A Versenyügyi Központ így is elért kisebb sikereket, hiszen a Tesla kénytelen volt megváltoztatni a fejlett vezetéstámogató rendszerrel kapcsolatos néhány megfogalmazását a weboldalán. Valamint, ha a Tesla egy közelgő funkcióval kapcsolatos bejelentést közöl, akkor a vonatkozó megfogalmazás nem szólhat csak úgy, hogy „hamarosan", „legközelebb" vagy „az év végére". Ehelyett egy konkrét dátumot kell megadnia, amikorra várhatóan elkészül a funkció, és bevezetésre kerül ügyfelei számára – olvasható az InsideEVs cikkében.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!