Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Gyártásba viszi vezetékes kormányzását a Toyota
A japán Toyota Motor, tervei szerint 2024 végétől sorozatban gyártott autóiban elérhetővé teszi a steer-by-wire, vagyis a pusztán vezetékes kapcsolaton alapuló kormányzási rendszerét. Eleinte a technológia tisztán elektromos modellekben lesz elérhető.
A Toyota a mostani bejelentést megelőzően számos módosítást eszközölt a kormánykerék és a kormányzott kerekek közti mechanikai kapcsolatot nélkülöző megoldásán. Az újítások talán legfontosabbja a kormánykerék elfordulási tartományának 200 fokra emelése a korábbi 150-ről a természetesebb és simább kormányzási érzet érdekében.
A különleges kormányrendszert több százan tesztelték – a tesztelők között a vállalat munkatársai és külsősök egyaránt szerepeltek. Az ő visszajelzéseik alapján a mérnökök azt állítják, hogy a módosításokkal a kormányzásnak egy „gyengédebb és ismerősebb érzést” kölcsönözhettek.
Minden szabálynak megfelel
A Toyota steer-by-wire rendszerét kezdetben a vállalat teljesen elektromos autóihoz, úgy mint a Toyota bZ4X és a Lexus RZ modellekhez teszik elérhetővé.
A japán autógyártó szerint a technológiáját úgy fejlesztette, hogy megfeleljen a világ legszigorúbb vezetékes kormányzással kapcsolatos előírásainak. Ma ezekkel a szabályokkal Kína rendelkezik, nem is sokkal ez előttig azonban a címet Európa birtokolta, ahol már szintén van lehetőség a kerekek és a kormány közti mechanikai kapcsolat elhagyására. Japánban hasonló a helyzet, míg az Egyesült Államokban egyelőre nem találni vonatkozó előírásokat.
A szabályozáshoz kapcsolódik, hogy ugyan a vezeték nélküli frissítések fogadására alkalmas a Toyota kormányzási rendszere, ám a jogi háttér ezek használatát nem teszi még lehetővé.
Komoly jövőben gondolkozik a Toyota
Azt, hogy a Toyota nem egy egyszerű egzotikumként tekint fejlesztésére, bizonyítja, hogy munkatársai az Autocarnak nyilatkozva elárulták, hogy a rendszer a Toyota és a Lexus 2026-tól érkező elektromos autóihoz tervezett új moduláris architektúrához is elérhető lesz.
A technológia tovább vitele nem véletlen, Simon Humphries, a Lexus dizájnvezetője ugyanis megosztotta, hogy az új lehetőségeket nyit meg számukra: „Azt szeretnénk, hogy a belső tér a lehető legnyitottabb legyen. (Az új technológiával) alkatrészektől szabadulhatunk meg és a belső paneleknek nem kell annyi mindent takarniuk. A vezetékalapú kormányzással kevesebb mechanikai elemet kell elrejteni, nagyobb szabadságot biztosít.”
Érdekesség, hogy a Toyota már most tovább gondolja a vezetékalapú kormányzást Neo Steer néven. A fejlesztés korai fázisában járó koncepciónál a fékezés és a gyorsítás funkcióit a kormánykerékre helyezik annak érdekében, hogy a pedálok kezelésére fizikai okokból képtelen embertársaink is volán mögé ülhessenek.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!