Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Gyárak, amik nélkül nincs elektromos offenzíva
2020-ban körülbelül 2,5 millió elektromos autót adtak el globális szinten a járműgyártók. Tíz év alatt, 2030-ra a tizenkétszeresére nőhet ez a szám, és már 31,1 millió elektromos autót helyezhetnek forgalomba a glóbuszon.
Az elektromos autók ilyen mértékű terjedése magával hozza az akkumulátorgyártás robbanásszerű növekedését. Az elektromos offenzíva nem is jöhetne létre az akkugyártók nélkül, azonban a legtöbb akkumulátort alig néhány vállalat állítja elő.
A következőkben a Reuters gyűjtése nyomán felsoroljuk a legfontosabb akkugyártókat, természetesen nem elfeledve azt, hogy számos kisebb szereplő is jelen van a piacon, valamint egyes OEM-ek törekednek a saját gyártásra. A legnagyobb szereplők azonban mind Ázsiából, azon belül is Kínából, Japánból és Dél-Koreából származnak.
CATL
Idén júniusi állás szerint a kínai CATL 65,5 gigawattórás kapacitással rendelkezik az akkugyártás terén, emellett további 92,5 gigawattórányi akkut tudnak majd gyártani, ha befejeződnek a folyamatban lévő beruházásaik.
A piaci részesedés alapján a CATL piacvezető, fő partnerei között megtaláljuk a Volkswagent, a General Motors-t, a BMW-t és a Daimlert is, számos kínai gyártó mellett. A cég elsősorban Kínában gyártja akkumulátorait.
LG Energy Solutions
Az LGES Dél-Korea piacvezető akkugyártójának gyártási kapacitása az év végére el fogja érni a 155 gigawattórát, 2025-re pedig nem kevesebb, mint 430 gigawattórás kapacitást tervez a cég – ez 7,2 millió elektromos autó szükségletét kielégítő mennyiség.
A cég komoly beruházásokat tervez az Egyesült Államokban 4,5 milliárd dollárnál is nagyobb értékben. Ennek része két gyár Ohio és Tennesse államban, emellett pedig Indonéziában is tervez beruházásokat a vállalat. Az LGES-nek van gyára Kínában és Lengyelországban is – Dél-Koreán kívül.
Panasonic
A japán vállalat legfőbb partnere a Tesla, nikkel-mangán-alumínium akkuival szinte csak az amerikai OEM-et szolgálja ki – ezeket az akkumulátorokat Japánban és az Egyesült Államokban gyártja a vállalat.
A Panasonic tervei között szerepel egy európai üzem építése is (várhatóan Norvégiában), ám erről még nem ismertek a részletek.
SK On
Az SK Innovationről nemrégiben levált akkugyártó divízió 40 gigawattórás kapacitással rendelkezik – ebből 7,5 gigawattórányi akkumulátort Magyarországon, Komáromban gyártanak, 27 gigawattórányit Kínában, a maradékot hazai pályán, Dél-Koreában.
2025-re 220 gigwattórára növelné gyártási kapacitását a cég, elsősorban az Egyesült Államok piacára fókuszálva.
Samsung SDI
A cég Kína és Dél-Korea mellett Magyarországon (Gödön) rendelkezik akkugyárral, melyek összkapacitása azonban nem ismert. A vállalat partnerei közé tartozik a BMW és a Ford is, és a tervei között szerepel egy amerikai gyár felhúzása.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!