Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Érdekes helyen vezettek be sebességkorlátozást az olaszoknál
A sebességkorlátozások drasztikus csökkentése ott és Európa-szerte ma már általánosnak számít. Olaszországban azonban valószínűleg a legrosszabb helyen hozták meg ezt a döntést.
Bolognában, a hatalmas karakterű és kivételes konyhával rendelkező városban a városatyák csak a múlt hónapban vezették be a 30 kilométer/órás sebességkorlátozást, hogy biztonságosabbá és „élhetőbbé" tegyék a várost. Az intézkedést sok kritika éri.
A The New York Times nemrégiben megjelent cikke szerint az ottani autósok azzal érvelnek, hogy Bologna „lassulni kezdett, mióta az első olasz nagyváros lett", amely csatlakozott azon európai települések egyre növekvő csoportjához, amelyek az elmúlt néhány évben a felére csökkentették a sebességkorlátozást.
Az új szabályok, amelyeket Párizsban, Brüsszelben, Koppenhágában és Spanyolország városaiban vezettek be, a környezetszennyezés csökkentésére, az energiafelhasználás mérséklésére és az autóhasználat visszaszorítására irányuló erőfeszítést jelzik.
Egy kampányígéretből indult
Amint arról a Times beszámolt, Bologna polgármestere, Matteo Lepore az új sebességkorlátozást azon kampányígéretek közé sorolta, amelyek segítettek abban, hogy 2021-ben megválasszák. Az alacsonyabb korlátozásra utalva azt mondta: „A 30-as sebességgel való vezetés része a közterületek demokratikusabb és fenntarthatóbb használatáról szóló víziónak", ahol a városrészek a gyerekeket és az időseket helyezik előtérbe, és a beruházások a kerékpárutakat és a tömegközlekedést részesítik előnyben, hogy a szén-dioxid-semlegességre törekedjenek.
Csakhogy Bologna egy olyan régió fővárosa, amely a Ferrari, a Lamborghini és a Pagani otthona.
Az olaszországi döntés tiltakozásokat váltott ki, és egyes ingázók petíciót nyújtottak be, mert a napi utazásaik jelentősen meghosszabbodtak. Nemrégiben pedig, ahogy a Times beszámolt róla, egy gyűlés többtucatnyi ideges polgárt és taxisofőrt vonzott az utcára, ahol csigatempóban, rögtönzött felvonulásban, hangosan dudálva és a forgalmat akadályozva haladtak.
2021-ben a szardíniai Olbia lett az első olasz város, amely széles körű, óránkénti 30 kilométeres sebességkorlátozást vezetett be. Sok autós bosszankodott, de az ottani polgármester, Settimo Nizzi azzal magyarázta a döntés, hogy „helyes, ha egy polgármester a polgárai életminőségére gondol." – idézi az Autoblog.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!