Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Éles a verseny az akkumulátor-nyersanyagokért
Egyre nagyobb a kereslet az elektromos autók iránt a világban, ezért egyre több és több akkumulátorra is szükség van. Az ezekhez szükséges nyersanyagokért kapkodnak az autógyártók, mindenki igyekszik bebiztosítani forrásait, kitermelését. Néhány gyártó megkötött beszállítási üzleteit ismertetjük.
A Tesla a kínai Ganfeng Lithium-tól kapja az akkumulátorkészítéshez használható minőségű lítiumot 2022-től. Pontos mennyiségekről nem tájékoztattak a vállalatok, de a Ganfeng a világ harmadik legnagyobb lítiumellátója.
A Volkswagen az ausztrál Vulcan Energy Resources-t választotta partnerének, akitől 2026-tól öt éven át kap szerez be lítium-hidroxidot. A kitermelés geotermikus forrásból, a Felső-Rajna-völgyben folyik majd.
Szintén a Vulcan Energy Resources, szintén 2026-tól szállít be a Renault-nak is. A megállapodás hat évre, 26-32 ezer tonna lítiumtartalmú vegyületekre szól majd. Az autógyártó szándéknyilatkozatot írt alá a finn Terrafame nikkel- és kobaltkitermelő vállalattal, nikkel-szulfát beszállításáról, de a végrehajtás idejét és a tervezett mennyiséget nem közölték.
A Toyota, pontosabban a gyártó Panasonic-kal közös leányvállalata Nyugat-Ausztráliából, a BHP Csoporton keresztül fog nikkel-szulfáthoz jutni, de további részletek nem ismertek.
A Glencore PLC bányászvállalat a Murrin Murrin leányvállalatán keresztül fog nyugat-ausztráliai kobaltot szállítani a General Motors Ultium akkumulátorai katódjához. Az Ultium telepek a Chevrolet Silverado EV tisztán elektromos pickupba, a GMC Hummer EV SUV-ba és a Cadillac Lyriq SUV-ba kerülnek, egyéb részletet nem tudni. A GM egy többmillió dolláros befektetésre szánta el magát, hogy kialakítsa oldott lítium kitermelésének infrastruktúráját a kaliforniai Salton Sea sós vizű tó környékén. A projekttől összesen 60 ezer tonna lítiumot várnak, ami 2024 közepéig hatmillió elektromos autó akkumulátorának legyártását tenné lehetővé.
Ahogy az autopro.hu is megírta, a Ford a Lake Resources vállalattal kötött beszállítási szerződést. A lítiumkitermelés Argentínában folyik majd.
A bányászat mellett az újrahasznosításra is egyre nagyobb hangsúly kerül – a Redwood Materials vállalat és partnerei egy zárt értéklánc kialakítására törekszik, amelynek része az elektromos autók akkumulátorainak újrahasznosítása a bennük lévő nyersanyagok kinyerése és visszaforgatása által — írja a Reuters.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!