Trend Elektromos autószállítót tesztel egy svájci cég

Elektromos autószállítót tesztel egy svájci cég

autopro.hu/V.M. | 2022.04.04 04:20

Elektromos autószállítót tesztel egy svájci cég

Fotó: Kässbohrer Transport Technik GmbH

Az autószállításra szakosodott svájci Galliker Transport egy akkumulátoros elektromos autószállítót kezdett tesztelni. Az egy osztrák és egy másik svájci cég együttműködésében kifejlesztett jármű több tekintetben is fontos előrelépést jelent a kibocsátásmentes áruszállítás felé vezető úton.

Hirdetés

Az Európai Unió 2040-től beszüntetné a fosszilis üzemanyagokat használó nehéz tehergépjárművek forgalmazását, míg a 26 tonnánál könnyebb járművek esetében már 2035-re el kell érni a karbonsemlegességet.

A szabályozáson kívül az autógyártók karbonsemlegességi törekvései is a kibocsátásmentes autószállítók felé terelik a logisztikai cégeket, akik közül azok javíthatják versenypozíciójukat, akik elektromos járműveikkel lehetőséget adnak az OEM-eknek, hogy csökkentsék az ellátási láncaikhoz kötődő kibocsátásokat.

Így érthető, hogy a jövőben miért is fog egyre fontosabbá válni az olyan elektromos autószállítók alkalmazása, mint amilyet az autószállítók készítésére specializálódott osztrák Kässbohrer Transport Technik és az elektromos mobilitási termékeket fejlesztő svájci Designwerk Products alkotott meg. A jármű az utóbbi vállalat által tervezett Futuricum e-teherautó alapjaira épül.

Kevés kompromisszum

Az elektromos autószállítón egyszerre nyolc jármű szállítható. Ez megegyezik egy konvencionális autószállító kapacitásával, a különbség csak annyi, hogy a kabin feletti és mögötti egy-egy pozícióban korlátozott a szállítható járművek magassága – árulta el Dr. Markus Guggenbichler, a Kässbohrer értékesítési vezetője az Automotive Logistics-nek adott interjúban.

„A kezdetektől fő célunk volt, hogy a világ első elektromos autószállítóját ne laboratóriumi, hanem valós logisztikai használatra tervezzük, és sikerrel jártunk” – folytatta Guggenbichler.

Az 500 kilowatt teljesítményű elektromos tehergépkocsi összesen 900 kilowattóra energiát tárolhat négy darab, egyenként 225 kilowattóra kapacitású kisebb akkumulátorból álló akkucsomagjában. Ez egy töltéssel 500 kilométer megtételét teszi lehetővé, még úgy is, hogy a Designwerk által tervezett négy akkumulátor teljes tömege eléri az 5440 kilogrammot.

A CCS Type 2 típusú töltőcsatlakozóval ellátott jármű 150 és 350 kilowatt teljesítménnyel tölthető, akár publikus töltőállomásokon is. A kisebb teljesítményű töltéssel 4,1 órába telik az akkumulátort 80 százalékra feltölteni, míg a nagyobbikkal az időigény 1,7 órára csökken.

Fontos mérföldkő

Tobias Wülser, a Designwerk alapítója elmondta: „Ezzel a projekttel a vállalatunk feljebb akart lépni a járműépítés bajnoki ranglistájában.” Annak magyarázataként, hogy az elektromos autószállító miért is számít mérföldkőnek, Wülser elmondta, hogy elsőként sikerült megoldaniuk, hogy egy villanyhajtású autószállító nagy távolságokat tehessen meg.

A jelenleg tesztprogram keretében működő elektromos autószállítóval szerzett tapasztalatokat felhasználva a Kässbohrer sztenderdizált, moduláris felépítményeket akar kifejleszteni, melyekkel akkumulátoros elektromos teherautók alapjain lehet majd autószállítókat kialakítani. „Ezt már a közeljövőben képesek leszünk megvalósítani” – húzta alá Guggenbichler.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink