Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megkönnyíti a kamionsofőrök mindennapjait a MirrorCam
A Mercedes-Benz 2019 júniusa óta az iparágban elsőként kínál kamerákat a tehergépkocsik robosztus visszapillantó tükreinek helyettesítésére. Az új Actros és Arocs modellekhez választható MirrorCam messze felülmúlja konvencionális társait, biztonságosabbá téve az előzést, a manőverezést és a rossz látási viszonyok melletti vezetést.
A tető jobb és bal oldalára szerelt kettő kamera képét az A-oszlopokon elhelyezett egy-egy 15,2 hüvelyk képátlójú, 720 x 1920 pixel felbontású monitoron láthatjuk. Hasonlóan a szokványos tükrökhöz a kijelzők képe egy normál, valamint egy széles látószögű mezőre van bontva. A számtalan hasznos funkcióval rendelkező rendszer az ajtópanel gombjaival kezelhető.
Nem csak hátrafelé jobb a kilátás
A külső visszapillantó tükrök elhagyása által megnövekedett látómezőnek főként a kereszteződéseknél, a körforgalmaknál, a manőverezésnél és a szűk fordulóknál veheti hasznát a jármű vezetője. A tolatáskor automatikusan aktiválódó speciális üzemmód pedig a gépkocsi mögötti terület felmérését segíti azáltal, hogy a távolabbi környezetről felnagyított képet ad. Az üzemmód előrementben a tíz km/órás sebesség átlépésével vagy egy gomb megnyomásával kapcsolható ki.
A praktikus funkciók listája a kijelzőkön megjelenő vonalakkal folytatódik. A vezető egy tárgyat helyezhet a pótkocsi végéhez, a traktorba visszaszállva pedig egy, a jármű végét szimbolizáló vonalat igazíthat hozzá. A rendszer új pótkocsi érzékelésekor jelzést ad, figyelmeztetve a sofőrt arra, hogy megváltozhatott a jármű hossza, és szükséges lehet a vonal újraállítása. Előzéskor ugyancsak jó szolgálatot tehetnek a vonalak, amik piros, narancssárga, illetve sárga színekkel jelzik, hogy a sávba való biztonságos visszatéréshez kellő távolság rendelkezésre áll-e már.
Élesebb kanyarok bevételekor a félpótkocsis teherautók tükrein csak a pótkocsi oldalfalát látjuk visszatükröződni. A MirrorCam viszont elfordul, lehetővé téve, hogy a sofőr folyamatosan rálásson a tréler hátuljára, csökkentve annak esélyét, hogy elsodor valamit a manőver közben.
Az időjárástól sem kell tartani
A tetőn való elhelyezkedésből adódóan a kamerákat, melyek lencséi vízlepergető réteggel vannak bevonva, kevesebb piszok éri, ezen felül az oldalablakokon lévő szennyeződés sem akadályozza többé a visszapillantó tükrökre való rálátást. A tökéletes kilátáshoz járul hozzá továbbá a tizenöt Celsius-fok alatt önmagától működésbe lépő kamerafűtés, illetve a monitorok környezeti viszonyok függvényében változó fényerőssége is.
A Daimler fejlesztésével a rosszul beállított tükrök sem jelentenek többé problémát, hiszen a kijelzők az üléspozíciótól függetlenül mindig ugyanazt a képet mutatják. A holttérből eredő kockázatot még tovább csökkenti a Sideguard Assist, ami kanyarodáskor és sávváltáskor hangjelzéssel, valamint a kétoldali képernyőkön megjelenő háromszögekkel adja a vezető tudtára, ha egy autó, egy biciklis, vagy esetleg valami más jármű található az utas oldali holttérben.
A kamerák azonban nem csak menet közben fokozzák a biztonságot. Mikor a motor áll, a vezető az utas oldali és az ágy melletti gombokkal bekapcsolhatja, így a kabin biztonságából ellenőrizheti a jármű környezetét, és ha például tolvajok próbálnak hozzáférni a rakományhoz, akár a riasztót is megszólaltathatja.
Védettség és kiegészíthetőség
Amennyiben a MirrorCam kameráinak csapódik valami, függőleges tengelyük mentén mindkét irányba elfordulhatnak, csökkentve a sérülés esélyét. Az ilyen jellegű balesetek valószínűsége azonban a kamerák elhelyezkedéséből, illetve azok kisebb méretéből adódóan eleve alacsonyabb. Mindemellett a rendszerrel felszerelt járművek a gyári csatlakozási pontoknak köszönhetően utólag akár hagyományos visszapillantókkal is ellátható, ami a későbbi továbbértékesítésnél lehet előnyös – olvasható a Daimler sajtóanyagában.
Képek: Daimler Media Site