Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egyedülálló fejlesztés: elektrosztatikus festést alkalmaz a Toyota
Légmentes, elektrosztatikus festékporlasztót fejlesztett a Toyota. A technológiának köszönhetően sokkal hatékonyabban és gyorsabban festhetik a karosszériaelemeket, emellett a károsanyag-kibocsátás is csökken.
A hagyományos, sűrített levegővel történő festés mindössze 60-70 százalékos hatékonysággal működik. Ez azt jelenti, hogy a kifújt festékmennyiség 40 százaléka kárba veszhet. A vállalat szerint az új eszköz 95 százalékos hatékonysággal működik. Emellett a vállalat 7 százalékkal csökkentheti a szén-dioxid kibocsátást is.
Hatékony, gyors megoldás
Az eszköz külsőre hasonlít a hagyományosan működő nagynyomású festékszórókhoz, a festékpisztoly végén azonban más technológiával oszlatják el a festéket. A nagy sebességgel forgó fújófej végén több száz barázda van – ezekben porlasztják a festéket, majd töltik fel statikus elektromossággal. Az ellentétes töltésű karosszériára így valósággal rátapad a festék.
Az eljárás egyetlen hátulütője az egyenetlen felület – ha a festékpisztoly és a karosszériaelem közti távolság ingadozik, nehéz az állandó áramerősséget biztosítani. A Toyota ezért úgy fejlesztette ki a gépet, hogy az folyamatosan mérje az áramerősséget a feszültség szabályozásának érdekében – így utóbbi egyenletes tud maradni.
Más vállalatok is használhatják majd a technológiát
A Japánban fekvő Takaoka és a Tsutsumi üzemekben már jelenleg is használják a technológiát. A jövőben más üzemeiben is alkalmazná a vállalat a légmentes, árammal működő festékpisztolyokat, emellett más márkák számára is elérhetővé tenné a technológiát – írja az autoblog.com oldala.