Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Drágítják az elektromos hálózat fenntartását a töltők
A Massachusettsi Műszaki Egyetem energetikai kutatóintézetének tagjai megvizsgálták, hogy az autópályák mentén lévő gyorstöltői hálózat kiépülése milyen hatással lesz az elektromos hálózatok fenntartására. Az eredmények a költségek jelentős növekedését vetítik előre.
A kutatók a texas-i elektromos hálózat egy 2033-as modelljének nagy részletességű változatával dolgoztak a kalkulációk elvégzéséhez.
Az autópályák mentén elhelyezett gyorstöltők nélkülözhetetlenek a villanyautók hosszabb utakra való alkalmasságának biztosításában, illetve az elégtelen hatótávból eredő félelmek mérséklésében. Ugyanakkor az általuk támasztott energiaigény nagysága, rugalmatlansága és térbeli eloszlása által, bővülésükkel negatív hatással lehetnek az elektromos hálózat működtetésére.
A vizsgálat referencia forgatókönyve 3 millió elektromos személyautóval számolt, ekkor az autópályákon történő gyorstöltés az elektromos hálózat éves üzemeltetési költségét nyolc százalékkal, felhasznált megawattórára vetítve kettő dollárral dobta meg. Magasabb elektromosautó-számnál az árnövekedés a megawattóránként hat dollárt is elérte.
Az elemzés szerint a plusz költségek többsége a gyorstöltők egy kisebb részét tápláló hálózati szekciókon kialakuló leterheltségnek, az azt okozó, kapacitáson felüli keresletnek tudható be.
Segíthetnek az akkumulátorok
A kutatók az Energy Policy folyóiratban publikált tanulmányukban továbbá azt írják, hogy a költségek csökkentése minden állomás esetében a helyi igényeknek megfelelő megoldást követel meg, megjegyezve, hogy a kereslet-kínálati különbségeket áthidaló energiatárolási megoldások hatásosabbnak bizonyultak, mint a kereslet rugalmasabbá tételére irányuló kísérletek – írta meg a Green Car Congress.