Trend Budapest a Stellantis meghatározó szoftverközpontja lesz

Budapest a Stellantis meghatározó szoftverközpontja lesz

Pörge Béla | 2022.12.07 07:21

Budapest a Stellantis meghatározó szoftverközpontja lesz

Fotó: aiMotive

A magyar tulajdonú és vezetésű startup, az aiMotive egy akvizíció által a Stellantis égisze alá került. Ettől még megmarad a vállalat önállósága is, közben komoly lehetőséget is kapott a világ egyik legnagyobb autógyártója részeként. Erről kérdeztük Boda Bencét, az aiMotive marketing és kommunikációs menedzserét.

Hirdetés

- Az autopro.hu is beszámolt róla, hogy egy akvizíció által az aiMotive a Stellantis alá került. Mit jelent ez a gyakorlatban? Az aiMotive magyar dolgozóinak is már a Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares a főnöke?

- Az akvizíció után az aiMotive a Stellantis leányvállalataként működik tovább, az aiData, az aiWare és az aiSim termékeinkkel pedig továbbra is aktívan a piacon maradunk, és az ezeken a területeken alkalmazott technológiai megoldásainkat meglévő és jövőbeli ügyfeleknek is szállítjuk.

Az már az első megbeszélések alatt tisztázódott, hogy az aiMotive élén továbbra is vezérigazgatóként számolnak Kishonti Lászlóval, aki alapítóként eddig is ezt a tisztséget töltötte be. Az is fontos volt a Stellantis számára, hogy a cég továbbra is önálló entitásként működjön és megmaradjon a startup-szellemisége – vagyis a fejlesztők és mérnökök továbbra is ugyanabban a közegben tudjanak dolgozni a világon egyedülálló önvezető autó technológián, mint eddig. Ezt erősíti az is, hogy a már fentebb említett három termékünket (a szimulátort, a chipgyorsító dizájnt és az adatfeldolgozó rendszert) továbbra is szabadon árulhatjuk – akár versenytársaknak is. Természetesen az aiMotive is beépül a Stellantis szervezeti struktúrájába, aminek a tetején a cég vezérigazgatója, Carlos Tavares áll – lényegi változást ez azonban nem okoz a cég mindennapjaiban.

- A Stellantis az eladott darabszámokat tekintve stabilan a top öt legnagyobb autógyártó között van számos márkával és még több modellel. Az aiMotive termékei ezek közül bármelyik autóban feltűnhetnek? A magyar vállalat mivel járul hozzá az autókhoz?

- Lényegében igen, de részleteket egyelőre nem tudunk mondani arról, hogy pontosan milyen modellekben érhető majd el a közösen fejlesztett technológia. A Stellantis óriási erőforrásokat mozgósít azért, hogy közlekedés-technológiai vállalattá váljon, az aiMotive akvizíciója pedig elsősorban azért történt, hogy a Stellantis a mesterséges intelligencia és önvezető alaptechnológia fejlesztését felgyorsítsa és ezzel a stratégiai jövőképét támogassa (Dare Forward 2030 terv).

Boda Bence, az aiMotive marketing és kommunikációs menedzsere.

Boda Bence, az aiMotive marketing és kommunikációs menedzsere. | Fotó: LinkedIn

- Várhatóan mikor kerülhetnek az utcára az első olyan autók, amikben már az aiMotive dolgozóinak a munkája is jelen lesz?

- Az autóipari modellciklusok közötti fejlesztési időszak általában jó pár évet felölel – ennek tükrében várhatóan még pár év, mire ezek a technológiák tömeggyártású autóba kerülnek.

- Körülbelül mekkora átfutási idővel futnak autonóm vezetéssel kapcsolatos fejlesztések? A technológia gyors fejlődése mennyire jelent kihívást?

- Az aiMotive 2015-ös alapítása óta ebben az iparban tevékenykedik – ráadásul úgy sikerült piacvezető pozícióban maradnunk, hogy nem csak az önvezetés egy szeletére kínálunk megoldásokat, hanem a szimulációtól a szoftveren át egészen a hardverig mindent fejlesztünk. Ebből eredően a technológia gyors fejlődése nem jelent kihívást, mindig első sorban ülve látjuk, hogy merre halad az út.

- Az aiMotive lényegében egy magyar kkv még akkor is, ha a cég rendelkezik német és amerikai irodával is. Hogyan tudták felkelteni a világ egyik legnagyobb autógyártójának figyelmét?

- Az az iparág, amiben mi hét éve dolgozunk nagyon szűk, kevés szereplős – ha itt valaki olyan meghatározó technológiai fejlesztéseket tud folyamatosan az asztalra tenni, mint az aiMotive, akkor az előbb-utóbb minden nagy gyártó figyelmét felkelti. Örülünk, hogy végül a Stellantis-szal tudtunk megállapodni, hiszen közös célok mentén, megnyugtató stabilitás mellett tudjuk fejleszteni a jövő járműveit, ezután már közösen.

- Mekkora csapattal dolgozik a cég Magyarországon? Terveznek bővítéseket?

- Jelenleg 220 fővel dolgozunk, és jelentős bővítéseket tervezünk. Nyugodtan mondhatjuk, hogy Budapest egy meghatározó szoftverközpontja lesz a Stellantis Csoportnak.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink