Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mit tegyünk, ha defektet kapunk?
2024.05.19 12:19A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bosch-vezér: Az autóipar szembeszállhatna az uniós politikával
A Bosch korábbi első embere, aki jelenleg a német vállalat felügyelőbizottságának elnöke, keményen kritizálta az Európai Unió elektromobilitással kapcsolatos politikáját. Franz Fehrenbach szerint az elektromos járművek és a belső égésű motorral rendelkező járművek károsanyag-kibocsátását nem egyenlő mércével mérik.
Franz Fehrenbach még az óév végén adott interjút a német Stuttgarter Nachrichten című lapnak. Ebben úgy fogalmazott, hogy a német járműiparnak ki kellene állnia a barikádra, és szembeszegülnie az unió közlekedéspolitikájával. Fehrenbach ugyanis úgy véli, hogy jelenleg az elektromos járművek nem olyan környezetkímélőek, mint amilyennek a közvélemény és a politikusok tartják.
A Bosch felügyelőbizottságának elnöke kiemelte, hogy az elektromos autók zömét olyan árammal töltik, ami nem vagy nem csak zöld forrásból származik, tehát a járművek üzemeltetéséhez szükség energia egy része fosszilis tüzelőanyagokból kerül előállításra. Így ezek a járművek nem nevezhetőek karbonsemlegesnek, az EU vezető politikusai mégis annak tekintik őket.
Ugyanígy az akkumulátorcellák előállítása sem megújuló energiával történik – véli Fehrenbach, aki szerint emiatt sem nevezhetőek környezetbarátnak az elektromos járművek a belső égésű motorral hajtott járművekhez képest.
Korlát az elektromos autók előtt
Fehrenbach másik fenntartása az elektromos autók terjedésével kapcsolatban a szükséges infrastruktúra kiépítése. Mint fogalmazott, ha az EU célja, hogy 2030-ra egymillió elektromos töltőállomás álljon az autósok rendelkezésére, akkor hetente kétezer ilyet kellene létesíteni. Szerinte ugyanakkor átlagosan heti kétszáz olyan töltőoszlopot telepítenek, azokat is főleg Németországban, így felmerül a kérdés, mi lesz a többi országgal?
Fehrenbach természetesen nem ellenzi az elektromobilitás terjedését, ugyanakkor azt tartaná kívánatosnak, ha az átmenet olyan sebességgel történne, amihez az autóipar is tud alkalmazkodni, így nem vesztenék el annyian az állásukat – írja az Automobilwoche.