Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bemutatta következő generációs önvezető rendszerét a Xpeng
A 2014-ben alapított Xpeng Motors kínai elektromosautó-gyártó nemrég a Guangzhou Autókiállításon mutatta be következő generációs autonóm vezetői rendszerét, ami a lehetséges szituációk széles választékával képes megbirkózni, miközben 5G segítségével tűpontos helymeghatározást tesz lehetővé.
Az új architektúrának, kamerák, lidar szenzorok, milliméteres hullámhosszú radarok, ultrahangos érzékelők és egy nagypontosságú helymeghatározó rendszer egyaránt a részét képzik. Az összesen 32 érzékelőből álló rendszer a szenzorok puszta számából fakadóan megfelelő ellenállósággal rendelkezik az esetleges meghibásodásokkal szemben.
A rendszer szoftveres része teljes egészében házon belüli fejlesztés eredménye. Az új pozícionálási sémával, illetve a nagyfelbontású térképekkel a helymeghatározás centiméteres pontossággal történhet városokban és azokon kívül is. Az 5G-kompatibilis rendszerrel a késedelem milliszekundumokban mérhető, tűpontossá téve a pozícionálást, ami a tesztelt szituációk 97,5 százalékában működő képes, beleértve a magas épületek között vagy a mélygarázsban navigálást is.
A lidar szenzoroknak köszönhetően a rendszer a korábbinál sokkal nagyobb felbontású képet alkothat a környezetében lévő objektumokról. A lidar, a mástípusú érzékelőkkel együtt akár rossz fényviszonyok között is közel tökéletes képalkotást tesz lehetővé a Xpeng közleménye szerint.
A számítási kapacitást harmincról kettőszáz TOPS-ra (Tera operations per second) növelték, lehetővé téve tízbillió helyett már több százbillió számítás elvégzését másodpercenként. A számítógépes részegység elégséges számítási kapacitástartalékkal rendelkezik fejlettebb önvezetési funkciók későbbi adaptációjához.
A parkolók sem jelentenek akadályt
A kínai autógyártó állítása szerint az új rendszere az elképzelhető vezetési szituációk széles skáláját képes kezelni, ritkán téve szükségessé a beavatkozást. A rendszer városi forgalmi dugóban, autópályán, parkolókban, díjszedő kapuknál, alagutakban és éjszaka is képes elirányítani a járművet – derül ki a Green Car Congress cikkéből. A vállalat ugyanakkor azt már nem közölte, hogy a nemzetközi besorolás szerint milyen szintű önvezetésre képes a fejlesztése.