Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az utakon teszteli elektromos jövőjét a BMW M
A szükséges koncepciótesztek elvégzéséhez a BMW M divíziója egy olyan tesztautót hozott létre, amivel próbára tehetik a tisztán elektromos modellekhez fejlesztett hajtás- és futómű-technológiákat.
A BMW M divíziója pontosan ötven évvel alapítása után az elektromos mobilitás felé tartó átalakulási folyamat közepén áll. A BMW M egy teljesen új hajtáskoncepcióval folytatja történelmét, amely bebizonyítja, hogy képes az M betű lényegét átültetni a helyileg kibocsátásmentes mobilitás világába. „Az évfordulónkon nemcsak visszatekintünk, hanem mindenekelőtt előre is tekintünk” - mondta Frank van Meel, a BMW M igazgatótanácsának elnöke.
Annak érdekében, hogy a jövő tisztán elektromos hajtású, nagy teljesítményű autóihoz tervezett hajtás- és futómű-technológiát tesztvezetés és hangolás céljából az utakra lehessen vinni, a BMW M mérnökei egy olyan tesztautót fejlesztettek ki, amely a megfelelő géneket hordozza - mind a tipikus M dinamika, mind az elektromos mobilitás terén.
Meglévő alapokra építkeznek
A BMW i4 M50-es modellje alapján egy olyan tisztán elektromos meghajtású kupé született, amely a BMW M jellegzetes stílusához igazított karosszériával rendelkezik, és amelynek széles kerékjárati ívei lehetővé teszik a kifejezetten erre a célra gyártott, nagy teljesítményű első és hátsó tengelykialakítások integrálását.
A jármű eleje a BMW M3/M4 sorozatból átvett, adaptált karosszériamerevítő koncepcióval rendelkezik, amely különösen nagy torziós merevséget biztosít.
Új lehetőségek nyílnak meg
A forradalmian új, nagy teljesítményű hajtásrendszer magja a négy elektromotorral felszerelt M xDrive négykerék-hajtás, amely éles helyzetben a tesztautóban debütál. Az a tény, hogy mind a négy kereket egy-egy villanymotor hajtja, teljesen új lehetőségeket nyit a hajtási nyomaték fokozatmentes, pontos és ugyanakkor nagyon gyors elosztásában.
A négy motor egy központi, magasan integrált vezérlőegységhez kapcsolódik, amely folyamatosan figyelemmel kíséri a vezetési körülményeket és a vezető kívánságait.
Ez azt jelenti, hogy a vezető teljesen új teljesítményjellemzőkkel találkozhat még kedvezőtlen útviszonyok között is. „A villamosítás teljesen új szabadságfokokat nyit meg előttünk az M-típusú dinamika megteremtése érdekében” - mondja Dirk Häcker, a BMW M fejlesztési vezetője. „Már most látjuk, hogy ezt maximálisan ki tudjuk használni, annak érdekében, hogy nagy teljesítményű sportautóink a helyileg kibocsátásmentes jövőben is a dinamika, az agilitás és a precizitás M-re jellemző és páratlan kombinációját kínálják majd.”
Mozgó laboratórium
A kifejlesztett hardver és szoftver teljesen életszerű alkalmazásának érdekében a tesztjárművet most forgalomba viszik. A négyajtós kupé belseje átfogó méréstechnikával van felszerelve, amellyel minden megvalósult vezetési szituáció részletesen elemezhető. Ezáltal a hajtási nyomaték tökéletes eloszlására vonatkozó elméleti eredmények is összevethetőek lesznek a valósággal.
Már a zárt utakon megtett teszt kilométerek során is kiderült, hogy az úttörő hajtáselv a kezelhetőségre vonatkozó határértéket ki tudta tolni, illetve, hogy segítségével magasabb kanyarsebességek érhetők el, még például esőáztatta vagy havas utakon is. A BMW közleményéből kiderül az is, hogy az új hajtásrendszer nagy teljesítményű jellege a fékenergia visszanyerésében is megmutatkozik, hiszen egészen a menetdinamika határáig a négy motor generátorként funkcionálhat.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!