Gyártók Az e-korszakban is hű marad önmagához a BMW M

Az e-korszakban is hű marad önmagához a BMW M

autopro.hu/E.M. | 2022.08.17 13:23

Az e-korszakban is hű marad önmagához a BMW M

Fotó: BMW Group PressClub Global

A BMW nagy teljesítményű autókat készítő M divíziója arra készül, hogy fennállásának ötvenedik évében bemutassa az utolsó tisztán belső égésű sportautóját, mielőtt belevágna egy gyors ütemű villamosítási programba.

Hirdetés

A hamarosan megjelenő M2 Coupé lesz az utolsó, elektromos rásegítés nélkül készülő M pakettes BMW. Ezt az M3 és M4 modellekben is dolgozó B58-as 3 literes soros hathengeres motor módosított változata hajtja majd. A vele nagyjából egyszerre érkező XM lesz az első M hibrid, egyúttal az autó, ami a világ egyik legsikeresebb teljesítménymárkáját elindítja az elektrifikáció útján.

A BMW célja, hogy 2030-ra globális eladásainak fele elektromos meghajtású legyen. Mivel 2035 után bizonyos piacokon (az Európai Unióban és az Egyesült Királyságban) már nem fog tudni belső égésű autókat értékesíteni, így aztán még az M szériák is tisztán elektromos hajtást fognak kapni.

Van, ami soha nem változik

„Az M3 története örökké tart” - nyilatkozta a BMW M főnöke, Frank van Meel az Autocarnak. rámutatva arra, hogy az elektrifikáció ellenére még a legendás M3 is hű fog maradni önmagához. „Minden alkalommal amikor változtatunk a motoron… a történet tovább folytatódik.”

„Lehet, hogy elektromos lesz – de ha így is történik, akkor is mindig M3-as marad. Bármilyen is legyen a hajtáslánc, mindig képesnek kell lennünk abban a tudatban vezetni járműveinket, hogy azok M autók. Mi ötven éve álljuk az idő próbáját, és ez ezután is így lesz.”

Nem tartanak a váltástól

Érdekes módon van Meel hozzátette: „Szeretnék elektromos meghajtású M modelleket látni a jövőben, hibridet és tisztán elektromost is, de ha megvalósítjuk őket, akkor olyan úttörőnek fognak hatni, hogy az emberek azt fogják mondani: Ez őrület, erre nem számítottam.”

Nyilatkozatai azt sugallják, hogy a BMW-nél nem aggódnak amiatt, hogy a nagy teljesítményű termékeik iránti kereslet csökkenni fog, hogyha elektromosra váltanak. Van Meel szerint az ügyfelek is hasonlóan éreznek: „visszajelzéseik szerint 90-95 százalékuknak mindegy, hogy milyen irányt veszünk a hajtásláncok terén. Ők csak egy M autót akarnak.”

Marad a hátsókerék-hajtás

Az egyelőre csak NK1 kódnéven ismert új modell – amely várhatóan a mai 3-as szériának utódjává válik – lesz az első, amely a BMW készülő Neue Klasse architektúráját használja majd. Ennek alapját az új generációs hajtásláncok, a továbbfejlesztett akkumulátorok és a testre szabható digitális operációs rendszer adja majd, és úgy tervezik, hogy ne csak az első- és öszkerékhajtás, hanem hátsókerék-hajtás is kialakítható legyen rajta.

Ez azt jelenti, hogy a tisztán elektromos meghajtású M kínálat nagyjából a mai választék tükörképe lehet, a hátsókerék-hajtású és az xDrive összkerékhajtású változatokkal.

Középpontban a tömeg minimalizálása

Van Meel elmondása alapján az elektrifikációkor a tömeg minimalizálása és az M autókra jellemző dinamikus hangulat megőrzése lesz a prioritás.

„Továbbra is fektetnünk kell a tömegcsökkentést szolgáló technológiákba” – jegyezte meg az elektromos autók nagyobb tömegéhez kapcsolódóan. „Az elektromos autóknak azonban vannak előnyeik. A hangszigetelés egy részét például ki lehet venni, valamint az akkumulátor tömegének alacsonyan elhelyezése is érdekes a mérnökök számára.”

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink