Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kétmilliárdos beruházást hajtott végre a magyar gépgyártó
2024.05.21 17:17Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az MI-re bízza a minőségellenőrzést a Toyota
A japán Toyota az amerikai Mississippi államban található üzemében egy automata digitális minőségellenőrző rendszert telepített, ami mesterséges intelligencia segítségével vizsgál át minden elkészült Corollát külső sérülések után kutatva.
A brit DeGould által fejlesztett rendszer, ami akár a gyártósor fölé rögzítve, akár a rajta keresztülhajtó kész autókat vizsgálva is képes működni, tizennégy kamerát használ ultra magas felbontású képek készítéséhez. Az Auto-compact nevezetű rendszer 61 megapixeles képeket kombinál a külső hibák észlelésére szolgáló megvilágítással, illetve mesterséges intelligenciával annak érdekében, hogy minden hibát felderítsenek a gyárból kigördülő kész járműveken.
A kamerák által rögzített képek egy külön mappába kerülnek azzal a céllal, hogy aztán mesterséges intelligencia elemezze azokat. Ez a megoldás lehetővé teszi a Toyotának és a DeGould más OEM partnereinek, hogy megvizsgálják az analizált adatokat, feltárva a hibákat, illetve meghatározva azok forrását. A rendszer egy érdekessége, hogy nem csak a gyártásban, de a kimenő logisztika bármely szakaszában, például a kikötői járműelosztó központokban is alkalmazható.
Kevesebb hiba, nagyobb sebesség
Ed Jones, a DeGould vezérigazgatója szerint a digitális minőségellenőrző rendszerük egy pontos és automatikus megoldást kínál a termelés és a szállítás felelősségátszállási pontjain. Hozzátette, hogy az időigényes manuális hibakeresés kiváltása javíthatja a művelet hatékonyságát, továbbá kivédhetővé teszi az emberi hibákat.
Mindezek mellett egy McKinsey által jegyzett kutatás szerint a mesterséges intelligencián alapuló minőségellenőrzés a manuálissal összevetve 50 százalékkal növelheti a termelékenységet, míg a hibafelderítés esélyét 90 százalékkal javíthatja.
Közkedvelt megoldás
Valójában a manuális helyet az automata minőségellenőrzés alkalmazása gyorsan terjed az autógyártók és a logisztikai szolgáltatóik körében – áll az Automotive Logistics cikkében. A cél a minőségügyi vizsgálatok hatékonyabbá tétele, illetve a pontosabb hibafelderítés.
Az autómárkák kész járműveinek 2-10 százaléka hagyja el a gyárat valamilyen hibával, a hibák kijavítása pedig átlagosan több mint 100 ezer forintba kerül – természetesen magas árkategóriájú modellek esetében sokkal nagyobb javítási költségek jellemzőek.
A közelmúltban több cég is előállt a DeGouldéhoz hasonló, mesterséges intelligencián alapuló minőségellenőrző rendszerrel, az egyik ilyen például a francia ProovStation. A hamburgi kikötő pedig a szintén francia fejlesztésű carpodX automata rendszert használja a hajóra való felrakásra váró járművek átvizsgálására.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!