Trend Az autonóm teherautók piaca a nagyok játszótere

Az autonóm teherautók piaca a nagyok játszótere

autopro.hu/Sz.K. | 2023.04.10 04:23

Az autonóm teherautók piaca a nagyok játszótere

Fotó: Daimler Media

Mozgalmas hónapok állnak mögöttünk az autonóm teherfuvarozást illetően: miközben számos, az autonóm tehergépkocsik fejlesztésével foglalkozó startup pénzügyi nehézségekkel küzd, a már működő OEM-ek felvásárlásokkal és partnerségekkel erősítik önmagukat.

Hirdetés

A 2016-ban alapított Embark Trucks társalapítója és vezérigazgatója március 3-án e-mailt küldött minden alkalmazottjának, amelyben bejelentette, hogy a vállalat valószínűleg hamarosan bezár. „Az elmúlt kilenc hónap kemény volt az iparág és az Embark számára is. A tőkepiacok hátat fordítottak a bevétel előtt álló vállalatoknak, az egyre csúszó határidők pedig késleltették a kereskedelmi bevezetés lehetőségét” - írta Alex Rodrigues.

A vállalat elbocsátotta alkalmazottainak mintegy 70 százalékát és bezárta dél-kaliforniai és houstoni irodáit. Az Embark megmaradt személyzete a napi működést leállítja, és felméri az eszközök eladásának, az átszervezésnek vagy a teljes leállásnak a lehetőségeit.

Az Embark bejelentését megelőzte a Locomation autonóm vezetési rendszert fejlesztő cég, amelyről korábban röppent fel a hír, hogy bezárja kapuit. Az indok hasonló, képtelenség további befektetési tőkét bevonni. A Heavy Duty Trucking jelentése szerint azonban Çetin Meriçli vezérigazgató és társalapító tagadja, hogy a vállalat bezárna.

A vezető a kiadványnak elmondta, hogy a Locomation a gazdasági ellenszéllel szemben elküldte a „nem mérnöki személyzet nagy részét”, de az ember által irányított autonóm technológiát alkalmazó, 200 mérföldes (320 kilométeres) fuvarokra optimalizált járművek fejlesztése még mindig folyamatban van.

Összefogásokkal fejlődik az iparág

Bár a TuSimple és a Navistar rövid közös nyilatkozatot adott ki még decemberben, amelyben véget vetettek a 2020-ban aláírt közös fejlesztési megállapodásuknak, a Daimler Truck és leányvállalata, a Torc Robotics továbblépett, és megállapodott az Algolux felvásárlásáról. A lépés célja a cég számítógépes képalkotás és a gépi tanulás területén szerzett szellemi tulajdonának és szakértelmének megszerzése volt. A Torc már több mint egy éve dolgozik együtt a startup céggel a tárgyak észlelésének és távolságbecslésének javításán. Az Algolux szoftvere, amely jelenleg az első Freightliner Cascadia tesztjárműveken működik, várhatóan szerepet fog játszani a Daimler azon célkitűzésében, hogy még ebben az évtizedben sorozatgyártásba vigye a negyedik szintű autonóm teherautóit.

A Volvo Autonomous Solutions (VAS) szintén egy felvásárlással erősödik, a cég az Ascend LLC-t vette meg. A két cég együttműködésében fejlesztett autonóm megoldás a Volvo VNL nyerges vontatón alapul, és az Aurora Driver automatizált vezetési rendszert használja.

Jók a kilátások a jövőre tekintve

Az autonómteherautó-üzemeltetéssel foglalkozó startupok számára jó hír, hogy a pennsylvaniai Pittsburgh-ben működő Aurora Innovation jó úton halad a 2024-es kereskedelmi bevezetés előkészítése felé. Az Amazon és a Toyota továbbra is részvényesei a vállalatnak.

„Ez egy történelmi év lesz az Aurora számára, mivel előkészítjük autonóm teherautó-flottánkat a kereskedelmi bevezetésre” - mondta Chris Urmson társalapító és vezérigazgató egy januári nyilatkozatában.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink