Trend Akkumulátorgyárat épít a Nissan Japánban

Akkumulátorgyárat épít a Nissan Japánban

autopro.hu/D.Á. | 2021.08.15 04:20

Akkumulátorgyárat épít a Nissan Japánban

Fotó: Nissan Newsroom

Egy szintén japán akkumulátortechnológiai vállalattal közösen épít akkumulátorgyárat a Nissan 2023-ig. Az autógyártónak japán elsőszámú elektromosautó-gyártójaként fejlesztenie a beszállítói láncát, ehhez pedig a többi japán márkától eltérő partnert választott.

Hirdetés

A Nissan gyárépítő projektje a japán Envision AESC vállalattal közösen zajlik. Az első Nissan Leaf akkumulátorának beszállítója, az AESC 2007-ben alakult a Nissan és a NEC Corporation együttműködése által, majd 2018-ban a kínai Envision Group többségi tulajdonába került. A Nissan ma 20 százalékos részvénytulajdonos az AESC-nek, amely megtarthatta japán központját.

Első lépésben 460 millió dolláros beruházás nyomán, 2023-ig megépül majd az évi 6 gigawattórányi kapacitású akkumulátor termelésére képes gyár Tokiótól északra. A tervek szerint öt év elteltével összesen további 920 millió dollárt fektetnek a felek a gyártási kapacitás növelésére. A 18 gigawattórányi éves akkumulátorkapacitás 250-350 ezer, Nissan Leafhez hasonló elektromos autó gyártásához lesz elég.

Az Envision AESC másik, Nissannal közös projektje egy brit elektromosautó-gyár megépítése egymilliárd font értékben, amihez az akkumulátorfejlesztő cég 588 millió dollárral járul hozzá. Ez a gyár 9 gigawattórányi kapacitással kezdi majd meg a termelést, majd ezt előbb 25-re, végül 35-re növelik. A Nissannal egy konszernbe tartozó Renault fejlesztését is támogatja az Envision AESC – a francia elnök nemrég jelentette be, hogy a kínai óriáscég 2 milliárd eurót fektet egy észak-franciaországi akkumulátorgyárba, amely a Renault termelését szolgálja majd ki. Az idei évben folyamatosan egymásra licitálnak az autógyártók akkumulátorgyártás terén – a Ford két amerikai gyárat tervez építeni, a Volkswagen pedig a Teslát hívja ki a 29 milliárd dolláros beruházásával, amelyből hat európai gigagyárat tervez építeni a német gyártó 2030-ig.

Ez még csak a kezdet

A most induló japán beruházást később továbbiak követhetik. Ugyan a Teslának szállító Panasonic a világ egyik legnagyobb cellagyártója, rajta kívül Japán nem jár élen az elektromos autók lítiumion-akkumulátorainak gyártásában, Kína magasan túlszárnyalja őket. A Honda és a Toyota főleg hibrideket gyárt. Az ezekben található akkumulátorok kapacitása az öt százalékát sem éri el egy tisztán elektromos autóba való akkumulátorénak, így a legnagyobb japán elektromosautó-gyártónak mondható Nissan szorul rá leginkább a beszállítói láncának fejlesztésére. Ezt nagyléptékű fejlődést a Panasonic helyett az AESC-vel tudják elképzelni — írta meg az Automotive Logistics.

Kiemelt Partnereink