Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A vasút segíthet az e-autók töltésében
A Grazi Műszaki Egyetem RailCharge projektjének részeként olyan új megoldáson dolgoznak, amellyel a vasutat elektromos autók mobil töltőállomásaként használhatnák. Ehhez azonban szemléletváltásra is szükség lenne a hosszabb utazások során.
A grazi projekt megvalósulásának egyik előfeltétele, hogy elektromos autókat rakjanak a vonatokra, hogy az autók a hosszabb utazások nagy részét ott tegyék meg. Az autók akkumulátorait szállítás közben a vasút saját elektromos hálózatán keresztül töltené. A célállomástól az autók ismét egyenként, teljesen feltöltött akkumulátorral folytatnák az utat. A Grazi Egyetem, vagyis a TU Graz szerint ennek a megoldásnak két előnye is lenne az e-mobilitás jelenlegi fejlesztéséhez képest.
Az egyik előny, hogy a hatótávolság növelése érdekében egyre nagyobb akkumulátorok beépítése helyett kisebb akkumulátorokat lehetne használni, ami jelentős javulást hozna mind a járművek ára, mind a környezet szempontjából. Ha a vasút elektromos hálózatát vagy egy vonat fékezési energiáját használnák fel az elektromos autók töltésére, az egyben tehermentesítené a közforgalmú hálózatot is.
Keresik az igazi terepet hozzá
A csapat jelenleg a Verkehrplus közlekedéstervező céggel közösen értékeli, hogy a RailCharge-nak mely alkalmazásokhoz lenne igazán értelme. Például az állomásra való utazás, valamint a be- és kirakodási idő miatt valószínűleg viszonylag csekély az érdeklődés egy 45 perces ingázó útvonal töltési funkcióval rendelkező vonattal való helyettesítésére. Azonban a hosszabb nyaralásokra, általában legalább háromórás vagy annál hosszabb utakra jobban kifizetődő lehet ez a megoldás, mint a mai lehetőségek. A RailCharge megvalósítása érdekében néhány műszaki megoldást már kidolgoztak vagy legalábbis megterveztek.
Az Easelink projektpartnerrel együttműködve olyan töltési megoldást fejlesztettek ki, amelyben az elektromos autó alján utólag felszerelhető csomagtartó ereszkedik le a vasúti kocsi padlóján lévő töltőplatformra. Az SSC Railtech-el együtt magát a kocsitervet is újragondolták – írja az electrive.com.
A projekt következő lépéseként a TU Graz a kidolgozott koncepciók valós világban való tesztelését tervezi: „jó lenne bebizonyítani, hogy ez a megoldás működik például egy Bécsből Drezdába vagy Lipcsébe vezető úton.”
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!