Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A sarkvidéken fognak autonóm járműveket tesztelni
Három vállalat arra készül, hogy 2022-től Norvégiában, az északi sarkkörön túl teszteljenek autonóm járműveket. A partnerek a valaha volt legnagyobb léptékű, nehéz időjárási körülmények között zajló tesztprogramként írják le tervüket.
Három skandináv vállalat a norvégiai Bodø városában fog beindítani egy autonóm járművekre épülő személyszállító szolgáltatást 2022 februárjában. A terv szerint kettő Toyota Proace tisztán elektromos kisbuszt fognak használni, amik a városközpontban egy 3,6 kilométeres útvonalon fognak közlekedni, kiegészítve a tömegközlekedést. A járművek autonóm módban, volánjuk mögött biztonsági sofőrrel fognak utasokat szállítani.
A norvég Mobility Forus fogja üzemeltetni a járműveket, amiket a finn Sensible 4, nehéz időjárási körülményekhez szabott önvezető szoftvere irányít, és a dán Holo adat- és felügyelőplatformjához kapcsolódnak. A partnerek a programmal demonstrálnák, hogy technológiáik alkalmasak az autonóm vezetés zord időjárási viszonyok közötti működésének garantálásához.
Harri Santamala, a Sensible 4 vezérigazgatója szerint az önvezető flották üzemeltetése városi közutakon nehéz feladat. „Ezt végezni egy északi sarkkörön túl fekvő városban még nagyobb kihívás” – folytatta.
Ha itt működik, akkor mindenhol máshol is
A Sensible 4 szerint február a leghidegebb hónap Bodø városában, ekkor átlagosan 11 napon havazik, a nap pedig csak naponta 6,5 órán át süt. Santamala szerint ez a pilot program bizonyítja, hogy az autonóm vezetési szoftverük valóban képes bármilyen vezetési körülmények között működni.
A Sensible 4 olyan önvezető szoftveren dolgozik, amivel állítása szerint bármilyen jármű ellátható, a program, a szenzoroktól gyűjtött adatokat használva hóesésben és ködben is működőképes. A vállalat, ígérete szerint 2022-ben piacra fogja dobni a világ első olyan önvezető szoftverét, ami bármilyen időjárási körülmények között alkalmas a jármű elvezetésére.
Az autonóm technológiát a világon most először fogják ilyen léptékben tesztelni sarkvidéki körülmények között” – fogalmazott Siri Vasshaug, aki a közlekedéshez köthető, klímára káros kibocsátások csökkentésért célzó Smarter Transport Bodø projekt menedzsere. „Bodø városa arról ismert, hogy egy nap alatt három évszak jelenik meg. Ha ez (az önvezető szoftver) itt működik, akkor mindenhol máshol is fog.”
Megkönnyítik a beteglátogatást
A SAE International cikke szerint a kettő autonóm Toyota kisbusz útvonala érinti a helyi kórházat, aminek környékén a parkolás már régóta kihívást jelent a látogatóknak, éppen ezért a lakók egy dedikált járatot kértek a városvezetéstől. Az autonóm projektben résztvevő vállalatok remélik, hogy a saját autóval szemben egy vonzó alternatívát kínálhatnak.