Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Pekingi Autószalon nem követ, irányt mutat
A kínaiak már nem csupán másolnak, hanem minden fontosabb trendet illetően igyekeznek felülmúlni vetélytársaikat. A technikai újdonságok közül szemezgettünk.
Ezekben a napokban zajlik a Pekingi Autószalon, ahol elsősorban a SUV-ok és a teljesen villany vagy hibrid hajtású kocsik körül forog a világ. Mivel a jelentős támogatás miatt jelenleg Kína produkálja a legnagyobb fejlődést az elektromos autók piacán, érthető, hogy szép számmal szerepeltek az ilyen kocsik.
A kínai Chang'an Automobile elektromos hajtású, önvezető autót mutatott be, a jármű 2000 kilométeres tesztút végén érkezett meg Pekingbe. Az önálló közlekedést 360 fokban figyelő radarok és fejlett elektronika teszi lehetővé, a Chang'an reményei szerint pedig két éven belül gyártásba is kerülhet.
A BAIC Arcfox-7 néven áramvonalas villanysportkocsit hozott Pekingbe 600 lóerő fölötti teljesítménnyel és 6,6 kWh-s akkucsomaggal.
Kevés konkrétummal, de annál nagyobb önbizalommal jelentkezett a kínai LeEco, amely a Tesla Model S-t próbálja meg felülmúlni. A LeSEE tanulmányautó állítólag 200 kilométer/óra feletti sebességre képes és támogatja a vezeték nélküli töltést is.
A Volkswagen 14,1 kWh-s akkucsomagot és óriási egybefüggő érintőképernyőt épített hatalmas plug-in hibrid koncepcióautójába. A méretes SUV a T-Prime nevet kapta.
A Baidu nevű kínai techcég a BMW-vel együttműködve fejleszt önvezető autót, BMW 3 GT modelleket szerelnek fel a szükséges rendszerekkel. A kocsik a kaotikus pekingi forgalomban tettek meg 30 kilométert, hiba nélkül.
Nem csak az elektromos autózás és az önvezető autó technikája szül innovatív új megoldásokat. Erre legjobb példa a Qoros és a svéd Freevalve AB együttműködéséből született vezérműtengely nélküli, hagyományos belsőégésű motor, aminek prototípusát hozták el Pekingbe. A versenysportban egyébként nem szokatlan megoldás előnye, hogy sokkal pontosabban adaptálható a motor viselkedése az aktuális körülményekhez. Ezzel a gyártó szerint magasabb hatásfokot érhet el a Qamfree-nek keresztelt erőforrás.
Magyar vonatkozása is van a rendezvénynek: az Audi itt mutatta be a TT új RS sportváltozatát, amiben már 400 lóerősre sikerült feltornászni a győri motor teljesítményét. A modellt innovatív OLED hátsólámpákkal szerelték fel: az egyes mobiltelefonoknál már évek óta alkalmazott technika előnye, hogy a hagyományos LED-hez képest további energia-megtakarítást tesz lehetővé.